اشرف غنی: صلح به معنای سازش و معامله سیاسی نیست


رییس جمهور افغانستان در مراسم عاشورای حسینی گفت: صلح به معنای سازش و معامله سیاسی نیست.

اشرف غنی: صلح به معنای سازش و معامله سیاسی نیست

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، «محمد اشرف غنی» با حضور در مراسم عاشورای حسینی در حسینیه «بقت الله» کابل گفت: مردم از صلح نترسند، معنای صلح، سازش سیاسی نیست بلکه صلح، خواست اساسی مردم افغانستان برای پایان جنگ و خشونت است.

اشرف غنی همچنین بار دیگر بر حفظ نظام جمهوری تاکید کرد و افزود: جمهوریت، نظام سیاسی همه مردم افغانستان است و همگان را می‌تواند زیر چتر خود جذب کند.

رییس جمهور افغانستان افزود: زمانی که فقط یک اقلیت کوچک بر همه چیز حاکم بود گذشته است و امروز جمهوریت یک نظام بزرگ و فراگیر است.
وی همچنین از همکاری مردم با نظامیان افغان برای تامین امنیت عزاداری محرم قدردانی کرد و افزود: این یک نمونه موفق از همکاری با نهاد‌های امنیتی است و باید در سراسر افغانستان از آن الگو گرفته شود.
اشرف غنی با اشاره به وحدت پیروان مذاهب شیعه و اهل سنت در افغانستان گفت: افغانستان الگوی وحدت شیعه و سنی است و دشمنان مردم افغانستان هر قدر تلاش کنند نمی‌توانند همبستگی این ملت را از بین ببرند.
رییس جمهور افغانستان با اشاره به حضور خود در مراسم عاشورای حسینی افزود: امروز همه ما اینجا در مراسم تجلیل از عاشورای حسینی حضور یافته ایم تا همبستگی خود را نشان دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس