رنجرور ایوک هیبرید دیزلی و بنزینی 2021 معرفی شد


رنجرور ایوک هیبرید دیزلی و بنزینی 2021 معرفی شد

پرفروش‌ترین محصول رنجرور در سال 2021 با تغییر چهره و پیشرانه‌ی هیبرید دیزل تولید خواهد شد. مدل‌های بنزینی ایوک با قدرت‌های 161 تا 310 اسب‌بخار عرضه می‌شود.

برخلاف بسیاری از خودروسازان دنیا، عرضه و بهینه‌سازی پیشرانه‌های دیزل به‌دست شرکت لندرور ادامه دارد. خودروهای گازوئیل‌سوز به‌دلیل هزینه‌ی جانبی و آلایندگی کمتر در اروپا، پرطرفدار هستند و معمولا ارزان‌تر از مدل‌های بنزینی فروخته می‌شوند.

لندرور به‌تازگی دو پیشرانه‌ی دیزل هیبرید چهار سیلندر دولیتری از سری اینجنیوم معرفی کرده است که روی رنجرور ایوک ۲۰۲۱ نصب خواهند شد. این خودروها ۱۶۱ و ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند که برای محصولی در ابعاد ایووک مناسب خواهد بود. موتور / ژنراتور ۴۸ ولتی در هر دو مدل وجود دارد که انرژی بازیافتی ترمزگیزی و شتاب خودرو را به باتری‌ها منتقل یا مصرف می‌کند. میانگین مصرف سوخت مدل ۱۹۷ اسب‌بخاری ۵/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعتش ۸/۵ ثانیه خواهد بود.

ایوک با پیشرانه‌های هیبرید بنزینی نیز تولید می‌شود. این خودروها از موتور چهارسیلندر دولیتری با قدرت‌های ۲۰۰ و ۲۴۰ و ۳۰۰ اسب‌بخاری برخوردار هستند. سریع‌ترین نمونه با نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۶/۵ ثانیه دارد. همچنین، مدل پلاگین هیبرید ۳۱۰ اسب‌بخار با پیشرانه‌ی ‌بنزینی توربوشارژ ۱/۵ لیتری و میانگین مصرف سوخت ۱/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عرضه خواهد شد.

رنجرور ایوک هیبرید دیزلی و بنزینی 2021 معرفی شد

سیستم سرگرمی در ایوک ۲۰۲۱ علاوه‌بر اینترنت و به‌روزرسانی راه دور، دسترسی به سرویس‌های پخش موسیقی و رادیو مثل اسپاتیفای را فراهم می‌کند. افزون‌براین، دو گوشی هوشمند ازطریق بلوتوث می‌توانند به خودرو متصل شوند. تهویه‌ی مطبوع ایوک نیز علاوه‌بر بهبود کیفیت هوا با فیلترهای جدید، اطلاع‌رسانی از وضعیت جوی بیرون کابین را انجام خواهد داد.

ناگفته نماند سیستم‌های ایمنی شامل رادارهای پشت و فناوری جلوگیری تصادف از عقب به‌روزرسانی شده‌اند و دوربین دید ۳۶۰ درجه هم تا سرعت ۳۰ کیلومتربرساعت، فضای پیرامون ایوک را نمایش می‌دهد. رنجرور ایوک دیزل هیبرید ۲۰۲۱ با قیمت تقریبی ۴۲ هزار دلار در انگلستان فروخته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر