انتقاد کوبا از آمریکا به دلیل خروج از برجام


انتقاد کوبا از آمریکا به دلیل خروج از برجام

دیپلماتهای ارشد کوبایی از رویکرد آمریکا در خروج از توافقنامه های بین المللی و تلاش در توسعه سلاحهای اتمی انتقاد کردند.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه کوبا روز شنبه به مناسبت «روز جهانی مخالفت با آزمایشهای اتمی» از توسعه و افزایش بودجه برای توسعه سلاح‌های اتمی به ویژه از سوی آمریکا انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در پیام خود در توئیتر از افزایش انجام آزمایش‌هایی که هدف آنها سنجش میزان کارآیی و توان و قدرت انفجاری سلاحهای هسته‌ای است انتقاد کرد.

وزیر خارجه کوبا در این توییت نسبت به اظهارات آمریکا درباره از سرگیری آزمایش اتمی و همچنین خروج از پیمانهای خلع سلاح و کنترل تسلیحات اتمی ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه کوبا چندی قبل نیز با انتقاد از سیاست خارجی واشنگتن نوشت که این کشور به دنبال حمله به کشورهای دیگر به بهانه ترویج ارزش‌های آمریکایی است. وی در توییتی نوشت: «در طول تاریخ، ادعای ترویج ارزش‌های آمریکایی در سیاست خارجی بهانه‌ای برای توسل به خشونت جهت دفاع از منافع سرمایه‌داران بزرگ آمریکا از طریق سلطه‌گری بوده است.»

به نوشته این منبع خبری، «آنا سیلویا رودریگز» نماینده دائمی کوبا در سازمان ملل متحد نیز با انتقاد از آمریکا گفت، ایالات متحده تنها کشور در جهان بوده که دو بار از بمب اتمی استفاده کرده است.

این دیپلمات کوبایی خاطر نشان کرد: « آمریکا روح پیمان جامع منع آزمایشهای اتمی، معاهده منع گسترش سلاحهای اتمی را نقض کرده و به تعهداتش ذیل توافقهای دیگر بین المللی مانند معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و برجام پایبند نبوده است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات