کوچه مهران تهران


کوچه مهران تهران ، درست در امتداد کوچه برلن قرار گرفته است و اجناس مشابه آن را دارد. اوایل کوچه بیشتر کاپشن های مردانه و لباس های بچگانه و زنانه زمستانی به فروش می رسد، در اواسط کوچه هم بیشتر مغازه ها شال سرهای بافتنی و روسری های زنانه دارند، جوراب های گرم و ضخیم […]

کوچه مهران تهران ، درست در امتداد کوچه برلن قرار گرفته است و اجناس مشابه آن را دارد. اوایل کوچه بیشتر کاپشن های مردانه و لباس های بچگانه و زنانه زمستانی به فروش می رسد، در اواسط کوچه هم بیشتر مغازه ها شال سرهای بافتنی و روسری های زنانه دارند، جوراب های گرم و ضخیم رنگارنگ هم از در و دیوار بیشتر مغازه ها آویزان است.

کوچه مهران تهران

کوچه مهران تهران
کوچه مهران در سال های گذشته به بورس خرید لوازم عروس و داماد تبدیل شده است و همین موضوع باعث شده تا معروفیت آن دوچندان شود.کوچه مهران از کوچه های قدیمی پایتخت که حدود ۲۰۰ متر طول اون هست، بین خیابان سعدی و لاله زار واقع شده و درست در امتداد کوچه برلن قرار دارد. این کوچه هم تقریبا شبیه کوچه برلن هست و اکثر مغازه های آن اختصاص به فروش لباس مجلسی زنانه و همچنین لباس عروسی داره و پاساژ سه دهنه معروف مهران نیز بورس پارچه هست. البته مغازه های دیگری مثل کیف و کفش و همچنین لباس مردانه هم در این کوچه پیدا میشه. در وسط کوچه هم بساط دست فروش‌ها برپاست.

کوچه مهران تهران

کوچه مهران تهران

اما تفاوتی که اینجا با کوچه برلن دارداین است که کوچه مهران با چترهای رنگی زیبا تزئین شده و اگرچه از این کوچه چتری ها در تهران بازهم وجود دارد مثل کوچه مهرناز و کوچه تمدن، اینجا اما به خاطر قرار گرفتن در دل لاله زار و بافت تاریخی تهران، جذابیت دیگری دارد. گلی ترقی در کتاب خاطرات پراکنده از کوچه مهران نام می برد: «سر کوچه مهران یک مغازه دکمه فروشی است. همه چیز دارد از تور عروس گرفته تا جوراب های نایلون و زیرپوش خارجی».

کوچه مهران تهران

کوچه مهران تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر