اجرای مسابقه نقاشی با محوریت واقعه کربلا 


اجرای مسابقه نقاشی با محوریت واقعه کربلا 

مخیار امیری گفت: یکی از ویژه برنامه های فرهنگی کانون علقه در دهه اول محرم، برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت واقعه کربلا ویژه نونهالان بود.

«مختار امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از ویژه برنامه های فرهنگی کانون علقه در دهه اول محرم، برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت واقعه کربلا ویژه نونهالان بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج بیان کرد: به همین منظور کودکان می بایست تصاویری با همین مضمون نقاشی کرده و سپس برای دریافت جایزه به ما تحویل دهند و ما نیز پس از بررسی آثار، به بهترین آنها جوایزی اهدا کردیم.

وی ترویج فرهنگ عاشورا را امری ضروری قلمداد کرد و افزود: اگر می خواهیم فرهنگ عاشورا در جامعه نهادینه شود باید فرزندانمان را از کودکی با شخصیت امام حسین علیه السلام و اهداف قیام عاشورا آشنا کنیم بنابراین ما تصمیم گرفتیم در راستای ترویج فرهنگ عاشورا مسابقه نقاشی ویژه کودکان برگزار کنیم.


امیری ابراز کرد: در شب عاشورا هم زمان با سراسر کشور راس ساعت ۲۱ ندای لبیک یا حسین علیه السلام از گلدسته های مسجد طنین انداز شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج اضافه کرد: همچنین هم زمان با روز تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم عزاداری همراه با سینه زنی در فضای باز برگزار شد و به لطف خداوند عزاداران حسینی با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در این مراسم به سوگ امام حسین علیه السلام و مصائب حضرت زینب (س) نشستند.

وی با بیان این مطلب که یکی دیگر از برنامه های هر ساله کانون برپایی سفره های نذری در روز عاشورا بود، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا، غذای گرم بسته بندی شده در پایان مراسم عزاداری در بین عزاداران حسینی توزیع شد تا در منازل خود مهمان سفره با برکت امام حسین علیه السلام باشند.

مختاری ادامه داد: به همین منظور با مشارکت بچه های مسجدی عضو کانون در روز عاشورای حسینی با رعایت کامل نکات بهداشتی غذای گرم پخت و بسته بندی شده و سپس توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج عنوان کرد: عصر روز عاشورا نیز با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی مراسم تعزیه خوانی اجرا شد.


وی در خاتمه ابراز کرد: اگر چه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام متفاوت تر و با محدودیت هایی همراه بود اما ما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی سعی کردیم مجلسی در شان آن حضرت بر پا کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی