طوفان بخش زیادی از تولید نفت و گاز آمریکا را متوقف کرد


طوفان بخش زیادی از تولید نفت و گاز آمریکا را متوقف کرد

یک برنامه‌ریز نفتی اعلام کرد که توقف تولید مربوط به طوفان، سبب کاهش 82 درصدی تولید نفت و کاهش 59 درصدی عرضه گاز طبیعی در بخش آمریکای خلیج مکزیک شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، داده‌های وزارت کشور آمریکا نشان می‌دهد که بازگشت کارکنان شرکت‌های انرژی آمریکایی به تإسیسات تولید نفت و گاز فراساحلی واقع در خلیج مکزیک روز شنبه (هشتم شهریورماه) ادامه داشت.

آمارها حکایت از آن دارد که کارکنان ۱۲۲ مورد از تاسیساتی از ظهر روز شنبه به محل کار خود بازگشتند. در پی توقف فعالیت این تاسیسات تولید نفت خام ۸۲ درصد یا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز و تولید گاز طبیعی ۵۹ درصد یا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون فوت مکعب در روز کاهش داشت.

وزارت کشور آمریکا اعلام کرد: روز شنبه همچنان ۱۸۹ سکو یا دستگاه حفاری خلیج مکزیک آمریکا خالی از سکنه و کارکنان بوده، در حالی که این رقم نسبت به ۳۱۰ مورد از تأسیسات تخلیه شده در روز چهارشنبه (پنجم شهریورماه) کمتر است.

۱۷ درصد از کل تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا و ۵ درصد از کل تولید گاز طبیعی ایالات متحده در چاه‌های دریایی بخش آمریکای خلیج مکزیک تولید می‌شود.

طوفان لورا در این هفته ۶ پالایشگاه ساحلی شامل حدود ۱۲ درصد از ظرفیت پالایش نفت آمریکا را تعطیل کرد. این تأسیسات که با آسیب قابل توجهی روبه‌رو نشدند به دنبال راه‌اندازی دوباره فعالیت‌های خود هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد