نماینده مجلس عراق: خروج از عراق تبلیغات انتخاباتی ترامپ است


نماینده مجلس عراق: خروج از عراق تبلیغات انتخاباتی ترامپ است

نماینده مجلس عراق اظهار داشت: همه اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره عقب نشینی نیروهای کشورش از عراق در راستای تبلیغات انتخاباتی است و او سعی می‌کند به طرق مختلف مردم آمریکا را برای بار دوم جلب خود کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق بیان کرد: اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره برنامه ریزی دولت او برای کاهش نظامیان آمریکایی در عراق در چارچوب تبلیغات انتخاباتی و برای آرام کردن مردم عراق است.

علیوی افزود: ترامپ حرفی می‌زند، اما در درونش چیز دیگری است، سابقه آمریکا در دوران حضورش در دیگر کشورها نشان داد که به دلیل خط مشی استعماری که دنبال می‌کند، خروجش از عراق هم دشوار است.

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق خاطر نشان، که پارلمان عراق باید بر دولت برای تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکا فشار آورد به خصوص که نیروهای آمریکایی هم با فشار مردم عراق برای خروج از این کشور مواجه اند که نمونه آن حمله به سفارت آمریکا و نیروهایش در عراق است، از همین رو ترامپ درصدد آرام کردن مردم عراق با به زبان آوردن سخنانی در باب عقب‌نشینی است.

ترامپ شنبه شب در حساب توییتری خود نوشت: آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای کاهش حضور نظامی در عراق است.

ترامپ در این پیام، گزارشی از شبکه «وان آمریکا نیوز» را پیوست کرده است که در آن آمده است، آمریکا قصد دارد تعداد نیروهای خود در عراق را از ۵۲۰۰ به ۳۵۰۰ نفر برساند.

روز شنبه نیز وزارت دفاع آمریکا گفت که که دولت این کشور قصد دارد تعداد نیروهایش در عراق را در دو یا سه ماه آینده کاهش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور