مرزهای ایران به دستگاه‌های هوشمند پایش مجهز می‌شود


مرزهای ایران به دستگاه‌های هوشمند پایش مجهز می‌شود

فرمانده مرزبانی کشور از اجرای طرح هوشمندسازی مرزها در تمام مرزهای کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار احمد علی گودرزی در بازدید از نوار مرزی سردشت اظهارکرد: یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی و مرزبانی در سال جاری هوشمندسازی کنترل مرزهاست که زیرساخت‌های لازم برای آن، از جمله تجهیزات اوپتیکی، الکترونیکی، پهبادی و خودروهای عملیاتی سبک برای پایش مستمر و تصویری مرزهای طویل کشور در دست آماده سازی است.

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک مرزهای آذربایجان غربی گفت: بزودی یک هزار کیلومتر از مرزهای آذربایجان غربی به تجهیزات هوشمند رصد و پایش مجهز خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کشور همچنین مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان اسلحه و مهمات را اولویت نیروی انتظامی و خاصه مرزبانی در مرزهای کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به تأمین امنیت در مرزهای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این استان هم برای برقراری امنیت پایدار و مطلوب در تلاش هستیم و به‌زودی یک هزار کیلومتر مرز آذربایجان‌غربی هوشمندسازی خواهد شد.

گودرزی به کشفیات مهم اخیر مرزبانی سردشت اشاره و اضافه کرد: نیروهای مرزبانی این شهرستان در چند روز گذشته طی عملیات‌های مختلف خود کشفیات مهمی از جمله اقلام ضد فرهنگی، طیور و پرندگان و اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را که قصد خروج از معابر مرزی کشور داشته اند، توقیف کردند.

وی عنوان کرد: در این عملیات با عواملی که قصد خروج این اقلام به صورت غیر قانونی داشته برخورد شد و بیش از ۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

ادای احترام به مقام شهدای والامقام و بازدید از نوار مرزی شهرستان سردشت از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه سردار گودرزی به این شهرستان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه امنیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر