روایت فلورا سام از سانسور سریال «مرضیه»


روایت فلورا سام از سانسور سریال «مرضیه»

مدت‌هاست فیلمنامه «پیش‌پرداخت» را آماده کرده و منتظر شروع تولید این سریال تلویزیونی است.

صراط:
مدت‌هاست فیلمنامه «پیش‌پرداخت» را آماده کرده و منتظر شروع تولید این سریال تلویزیونی است. کارگردان "مرضیه" به عدم توجه کافی به کار‌های با کیفیت و حضور کاربلد‌ها انتقاد دارد و درباره بازگشت به صحنه بازیگری هم می‌گوید پیشنهادی باشد چرا که نه؟!

به گزارش تسنیم، این شب‌ها سریال تلویزیونی "مرضیه" آخرین اثرش از شبکه دو سیما پخش می‌شود؛ مجموعه تلویزیونی که سال قبل در تکاپوی بیماری سرطان همسرش ساخته و روی آنتن رفت. فلورا سام منتظر است اجازه تولید "پیش‌پرداخت" فیلمنامه جدیدی که به نگارش درآورده، صادر شود. او گفت: فیلمنامه ۳۰ قسمتی "پیش‌پرداخت" را مدت‌هاست که نوشته‌ام، اما برای شروع تولید به من گفته‌اند بودجه نداریم. در جریان فیلمنامه به این نکته اشاره کرده‌ایم که آدم‌ها نباید نسبت به مشکلات بی‌تفاوت باشند و هرکسی به نحوی از جانب خودش، باید جلوی تشدید وضعیت نابسمان را بگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا کم‌کار شده‌اید و قهرمان این فیلمنامه جدیدتان هم یک زن است، تأکید کرد: قهرمان این داستان بچه‌ای ۱۳ ساله است. من ۴، ۵ سال است کار نکردم و این مشکل کم‌کاری را همیشه داشته‌ام. "مرضیه" هم در این میانه ساخته شد همیشه می‌گویم خدا کمک کرد این اتفاق بیفتد که "مجید اوجی" به عنوان تهیه‌کننده کار دلشکسته از دنیا نرود. چون مجید هم مثل خیلی از تهیه‌کنندگان قدیمی دوست داشت کار کند و بابت خیلی چیز‌ها ناراحت بود.

سام افزود: به ما می‌گویند بودجه نداریم و از طرفی دیگر برخی از کار‌هایی را می‌بینیم که هیچ توفیقی ندارند و به صاحبان آن اثر کار‌های چندین قسمته دیگری پیشنهاد می‌شود. واقعاً چه چیزی روی آنتن است و برای ساخت و تولید تصویب می‌شود. داریم جذب مخاطبان تلویزیون را هم می‌بینیم؛ البته خودشان قبول ندارند و نظرسنجی‌هایی را منتشر می‌کنند که با شرایط موجود قدری فاصله دارد.

من مرجع پاسخگویی نیستم که چرا مثلاً این آدم و یا دیگرانی که خیلی از بهتر من هستند کار نمی‌کنند یا چرا نیستند؟! یا نکته مهمتر، چرا به کیفیت توجه نمی‌شود و فراموش شده است.

وی خاطرنشان کرد: سؤالی دارم که سال‌هاست به آن پاسخ داده نشده، چرا کسانی که می‌توانند و ثابت کردند تا الان کار‌های خوب بسازند، به یک باره کنار گذاشته می‌شوند یا کم‌کار و خانه‌نشین می‌شوند؟ این که چرا کسی مثل مجید اوجی تهیه‌کننده که بسیاری معتقدند کار‌هایی که تهیه‌کنندگی‌اش را برعهده داشت با جان و دل کار می‌کرد و یا کسی ریالی از او طلبکار نیست سال‌ها در خانه می‌نشست و دیگرانی که تهیه‌کنندگی نمی‌دانند دو یا سه کار را همزمان تهیه می‌کنند. من فکر می‌کنم عمده این اتفاقات، خودخواسته است و اگر مدیری چنین مسائل ساده‌ای را متوجه نمی‌شود نباید مدیر شود.

سام با انتقاد از سانسور "مرضیه" در پخش دوباره و مقصودش از ساخت این سریال تلویزیونی، گفت: دغدغه قدیمی داشتم که چرا فقط عزادار حسینیم! سعی کردم در جریان ساخت سریال "مرضیه" این موضوع را مطرح کنم که چرا فقط عزاداریم و هیچ‌کدام به اخلاق و شیوه زندگی ایشان عمل نمی‌کنیم. اگر عمل می‌کردیم اینجا نبودیم و در واقع حال اجتماع مان اینطور نبود.

متأسفانه در پخش امسال خیلی "مرضیه" با سانسور مواجه شد و اصلاً سکانسی داریم که کامل درآمده است. با همه این اتفاقات، آن رگه‌های تازه و تأثیرگذار را با خودش دارد، چون به واقعه عاشورا و مفاهیمش در زمان معاصر توجه کرده است. ما امروز هم یزید و یزیدیان داریم که در لباس‌های دیگر به جوامع لطمه و ضربه می‌زنند. ما از یزید بدتر داریم که قاچاق دارو می‌کنند و یا جنایت‌های دیگر در جامعه که کم اتفاق نیفتاده است.

وی در پاسخ به این سؤال که نمی‌خواهید به دنیای بازیگری برگردید، گفت: من بازیگری را دوست دارم، اما نمی‌دانم شاید همه فکر می‌کنند کارگردانی می‌کنم پیشنهاد بازیگری نمی‌دهند. بالأخره کسانی هستند که مرتب کار می‌کنند و در همه زمینه‌ها چه نویسندگی و کارگردانی و حتی بازیگری این اتفاق می‌افتد و یک عده هم کمتر کار می‌کنند؛ به نظر می‌رسد هرچه قدر کم‌حاشیه و ساکت‌تر باشیم کمتر دیده می‌شوند. البته این روز‌ها فالوور هم به این اتفاق کمک می‌کند که در ترکیب کار‌ها قرار بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی