مایک پنس از مجری رادیو و تلویزیون تا معاون رئیس جمهور


مایک پنس از مجری رادیو و تلویزیون تا معاون رئیس جمهور

نویسنده: تهمینه بختیاری

نویسنده: تهمینه بختیاری

مقدمه
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای دومین بار مایک پنس را به عنوان معاون خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تعیین کرد. در این مطلب به بررسی شخصیت و دیدگاه‌های وی می‌پردازیم.
مایک پنس از مجری رادیو و تلویزیون تا معاون رئیس جمهور
نام کامل: مایکل ریچارد پنس
تاریخ تولد: ۷ ژوئن ۱۹۵۹
محل تولد: کلمبوس در ایالت ایندیانا
مادر و پدر: آلمانی و ایرلندی تبار
تحصیلات: دانش آموخته رشته حقوق
وابستگی حزبی: جمهوری خواه
برادر: گرگ پنس یکی از اعضای کنگره از سال ۲۰۱۹
همسر: کاترین بتن، معلم مدرسه
تعداد فرزندان: سه فرزند از جمله شارلوت پنس، نویسنده آمریکایی
فعالیت غیرسیاسی: مجری رادیو و تلویزیون
آغاز فعالیت سیاسی: ۱۹۸۸، نامزدی برای کنگره از ایالت ایندیانا
نماینده مجلس نمایندگان: از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳
فرماندار: از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، فرماندار ایندیانا
سمت: چهل و هشتمین معاون رئیس جمهور ایالات متحده

زندگی شخصی پنس
مایکل پنس با نام کامل مایکل ریچارد پنس (Michael Richard Pence) در ۷ ژوئن ۱۹۵۹ در شهر کلمبوس واقع در ایالت ایندیانا به دنیا آمد او یکی از شش فرزند جین نانسی و ادوراد جوزف پنس بود. پدرش در آن زمان مدیر یک گروه از پمپ بنزین‌ها در این ایالت را برعهده داشت. پدرش در زمان جنگ کره، در ارتش ایالات متحده خدمت کرده بود و نشان ستاره برونز ارتش را در سال ۱۹۵۳ دریافت کرد. پدرش، آلمانی تبار و مادرش ایرلندی تبار بود.
در سال‌های جوانی، پنس همانند بقیه اعضای خانواده اش وابسته به کلیسای کاتولیک رم و یک دموکرات بود و حتی در سال ۱۹۷۶ وقتی ۱۷ ساله بود، به عنوان یک دموکرات نام خود را ثبت کرد و در سال ۱۹۸۰ به جیمی کارتر، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری رای داد. وی حتی در مصاحبه‌های خود جان اف کندی، رئیس جمهور دموکرات و مارتین لوتر کینگ را به عنوان الگو‌های سیاسی خود معرفی می‌کرد. اما در نهایت به کلیسای اونجلیک‌ها پیوست و نارضایتی مادرش را برانگیخت. از همان زمان، دیدگاه‌های سیاسی وی نیز تغییر پیدا کرده و به سمت رونالد ریگان، رئیس جمهور جمهوری خواه تمایل پیدا کرد. پنس مدرک کارشناسی خود در رشته حقوق را از کالج هانوور، کارشناسی ارشد را از دانشگاه ایندیانا و دکتری را از دانشگاه ایندیاناپولیس گرفت. در سال ۱۹۸۶، وقتی پنس از دانشگاه فارغ التحصیل شد، به عنوان وکیل در بخش خصوصی مشغول به کار شد.
پنس در سال ۱۹۸۵ با کاترین بتن، یک معلم مدرسه و نقاش ازدواج کرد. حاصل این ازدواج، سه فرزند از جمله شارلوت پنس، نویسنده و فیلمساز آمریکایی است. برادر او گرگ پنس، از سال ۲۰۱۹ به عنوان عضو مجلس نمایندگان وارد کنگره شد. پنس همچنین از ۱۹۹۲ به عنوان مجری برنامه، در یک رادیوی محلی در ایالت ایندیانا با نام WRCR مشغول به کار بود. بعد از آن در ۱۱ آوریل ۱۹۹۴، یک برنامه تلویزیونی پربیننده با عنوان ”مایک پنس شو“ را در تلویزیون محلی اجرا کرد او در نهایت در سال ۱۹۹۹ به دلیل رقایت‌های انتخاباتی کنگره در سال ۲۰۰۰ به این برنامه تلویزیونی پایان داد.
مایک پنس از مجری رادیو و تلویزیون تا معاون رئیس جمهور
پنس در کنگره
در سال ۱۹۸۸ وقتی مایک پنس ۲۹ ساله بود، نامزد ورود به کنگره شد؛ اما از رقیب خود فیلیپ شارپ شکست خورد. دو سال بعد در سال ۱۹۹۰ بار دیگر در این رقابت‌ها وراد شد و برای شرکت در کمپین‌های انتخاباتی خود، شغلش را از دست داد. با وجود این باز هم در این دوره انتخاباتی شکست خورد. در همان زمان، در یک آگهی تبلیغاتی با پوشیدن لباس شبیه آن‌ها و یک کلاه قرمز و با لهجه کشور‌های عربی به شدت به رویکرد شارپ رقیب خود در کنگره انتقاد کرد. این اقدام با واکنش شدید عرب‌ها مواجه شد به گونه‌ای که کمپین انتخاباتی او رسما توجیه کرد که پنس در این آگهی قصد تحقیر عرب‌ها را نداشته است.
پنس در نهایت در سال ۲۰۰۰ توانست در انتخابات به عنوان عضو مجلس نمایندگان به کنگره راه یابد و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ در کنگره فعالیت می‌کرد. در آن زمان، پنس از مهمترین حامیان حمله آمریکا به عراق محسوب می‌شد.
مایک پنس از مجری رادیو و تلویزیون تا معاون رئیس جمهور
پنس به عنوان فرماندار
در ماه مه ۲۰۱۱، پنس اعلام کرد که قصد دارد نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری ایندیانا شود. در انتخابات سال ۲۰۱۲ وی توانست با کسب ۵۰ درصد آراء و با اختلاف تنها سه درصد بیشتر از جان آر گرگ، از حزب دموکرات به عنوان پنجاهمین فرماندار ایندیانا انتخاب و از ۱۴ ژانویه ۲۰۱۳ کارخود را آغاز کرد.
مایک پنس از مجری رادیو و تلویزیون تا معاون رئیس جمهور

با وجود اینکه پنس در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از تد کروز حمایت کرده بود، اما او را بر کریس کریستی، فرماندار نیویورک و نیوت گینگیریچ، رئیس مجلس نمایندگان ترجیح داد.

مواضع سیاسی و اجتماعی
اجتماعی: پنس مخالف ازدواج همجنس بازان است و چندین طرح و لایحه برای محدود کردن آن‌ها ارائه داد. پنس همچنین با سقط جنین مخالف است و در مارس ۲۰۱۶، طرحی بر اعمال محدودیت بر سقط جنین ارائه داد.
رسانه: پنس از مخالفان ازادی رسانه است و حتی معتقد است رسانه‌ها باید مطالب طرفدار دولت و حکومت بنویسند. به نوشته آسوشیتدپرس، ایده پنس مبنی بر اینکه رسانه‌ها باید مطالب از پیش تایید شده را منتشر کنند، با انتقاد شدید خبرنگاران و رسانه‌ها مواجه شد.
مهاجران: پنس از جمله افرادی بود که در زمان فرمانداری ایندیانا به شدت با ورود مهاجران و پناهندگان سوری به این ایالت مخالفت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر