بی میلی مردم آمریکا به سیاست‌های خارجی ترامپ


بی میلی مردم آمریکا به سیاست‌های خارجی ترامپ

الجزیره گزارش داد، در حالی ترامپ با هدف پیروزی در انتخابات از توافق امارات و رژیم صهیونیستی بهره برداری می‌کند که توجه رأی دهندگان آمریکایی به سیاست‌های خارجی کاهش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ دولت دونالد ترامپ با هدف پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، برای بهره برداری سیاسی از توافق امارات و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که نظرسنجی مرکز تحقیقاتی آمریکا نشان می‌دهد توجه رأی دهندگان آمریکایی به مسائل خارجی کاهش یافته است و مسائل داخلی مانند بیکاری و عملکرد دولت در قبال شیوع ویروس کرونا در صدر اولویت رأی دهندگان قرار دارد.
بر اساس این گزارش، دولت آمریکا تلاش‌های گسترده خود را برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشور‌های مختلف عربی پنهان نکرد و اعلام توافق اخیر بین ابوظبی و تل آویو را به منزله توافق تاریخی صلح دانست؛ اما از این توافق در چارچوب رقابت انتخاباتی کنونی بین دونالد ترامپ و جو بایدن رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بهره برداری سیاسی شد.
وجد وقفی خبرنگار این شبکه افزود: تبلیغات برای توافق اسرائیل و امارات در این دوره انتخاباتی، سیاستی است که دولت ترامپ از زمان اعلام توافق، به شدت به دنبال بهره گیری از آن است.
چارچوب اقدامات تبلیغاتی، دونالد ترامپ را به گونه‌ای نشان می‌دهد که برای تقویت شانس خود برای پیروزی در انتخابات، به دنبال هر نوع پیروزی در عرصه خارجی است، به طوری که نشان دهد خود صلح را ایجاد می‌کند و می‌تواند در مسائل پیچیده‌تر قرارداد‌هایی امضا کند.
خبرنگار این شبکه افزود: از سوی دیگر، جرد کوشنر دو هفته گذشته را به حضور در کانال‌های آمریکایی برای تبلیغ درباره این توافق میان آمریکایی ها، اختصاص داد.
مواضع جو بایدن نامزد دمکرات آمریکایی حامی این توافق از نظر اصولی با دولت دونالد ترامپ تفاوت ندارد.
به محض اینکه این توافق اعلام شد، دفتر بایدن با انتشار بیانیه ای، از این توافق استقبال کرد و در ادامه افزود این توافق نتیجه فعالیت‌های شبانه روزی دولت‌های پی در پی آمریکا از جمله دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق این کشور است؛ دولتی که وی در سمت معاونت ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد.
"جرمی مایر"، استاد سیاست عمومی در دانشگاه جرج میسون گفت: «تصور نمی‌کنم توافق با امارات در این انتخابات نقش بزرگی داشته باشد، زیرا آمریکا اکنون بر شیوع ویروس کرونا، اقتصاد، مسائل نژادپرستانه و خشونت پلیس تمرکز کرده است. اگر این انتخابات در دوره‌ای عادی مانند ۲۰۱۶ برگزار می‌شد، این توافق تأثیر بیشتری داشت. اما طی سال کنونی این اتفاق نمی‌افتد.»
خبرنگار این شبکه در ادامه گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقاتی «پیو»، سیاست خارجی در جایگاه ششم اولویت‌های رأی دهندگان قرار می‌گیرد و مسائل اقتصادی، مراقبت‌های بهداشتی و عملکرد دولت در قبال شیوع ویروس کرونا در صدر اولویت‌های رأی دهندگان آمریکایی قرار گرفته است.
وجد وقفی در پایان گفت: دولت ترامپ تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن شمار بیشتری از کشور‌های عربی برای امضای توافق‌های مشابه پیش از برگزاری انتخابات افزایش می‌دهد. این در حالی است که اهتمام رأی دهندگان آمریکایی به سیاست‌های خارجی در مقایسه با مسائل داخلی مانند بیکاری و شیوع ویروس کرونا، کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...