تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات


تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات

63 روز مانده به انتخابات آمریکا چشم انداز شکست دونالد ترامپ روز به روز بیش از پیش پررنگ تر می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ "بیل مار" کارشناس آمریکایی و مجری برنامه «ریل تایم» در گفتگو با پایگاه خبری هیل گفت بعد از برگزاری گردهمایی جمهوریخواهان درباره شانس جو بایدن نامزد دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نگرانی‌هایی ایجاد شده است.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات
بیل مار افزود، در حالی که کمتر از ۶۳ روز تا انتخابات ۲۰۲۰ فاصله داریم، شانس بایدن برای پیروزی در مقابل دونالد ترامپ بیشتر است.
این شخصیت مشهور و مجری برنامه ریل تایمز در برنامه جدید شبکه ام اس ان بی سی به «جوی رید» مجری، مفسر سیاسی و خبرنگار این شبکه تلویزیونی اظهار کرد، همان نگرانی انتخابات سال ۲۰۱۶ را دارد.
وی با حضور در برنامه گفت و گومحور «رید اوت» این شبکه تلویزیونی با توجه به گردهمایی ملی پنج شنبه شب جمهوری خواهان گفت این گردهمایی به خوبی برنامه ریزی شده بود و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.
این مفسر سیاسی آمریکایی افزود، شاید تحت تاثیر این گردهمایی قرار گرفته، ولی نسبت به یک ماه پیش احساس اطمینان کمتری به پیروزی بایدن دارد و درست مانند چهار سال پیش در همین موقعیت زمانی احساس نگرانی می‌کند.
به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ هم از ابراز بدبینی مار خوشحال است. رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: در میشیگان پیشتاز هستیم، در مینه سوتا پیشتاز هستیم در همه جا پیشتاز هستیم. متاسفم.
نتایج نظرسنجی‌های جدید از تنگ‌تر شدن رقابت‌ها بین بایدن و ترامپ در ایالات‌های کلیدی تاثیرگذار حکایت دارند.
بایدن نامزد رئیس جمهوری پیشین امریکا اکنون بر اساس شاخص «ریل کلیر پالیتیکس» از نظرسنجی‌های مهم در این ایالت‌ها فقط با ۳ درصد اختلاف از ترامپ جلوتر است.
فاکس نیوز در همین زمینه نوشت: جوی رید گفت دعوت از چهار سیاه پوست و یک زن برای سخنرانی در گردهمایی جمهوریخواهان به معنای تغییر نظر رای دهندگانی بود که برای حمایت از ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ نگران بودند.

تلاش کنگره برای بررسی ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا
رئیس کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا، برگزاری جلسه استماع برای بررسی ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را خواستار شد.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات
اتهامات ترامپ علیه جو بایدن
رئیس جمهور آمریکا رقیب دموکرات خود در انتخابات پیش رو را فردی ضعیف توصیف کرد.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات
اتهامات بایدن علیه دونالد ترامپ
جو بایدن رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ تاکید کرد ریاست جمهوری ترامپ، سمی برای کشور است.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات
آخرین نظرسنجی های انتخاباتی در آمریکا
۶۳ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تا امروز سه شنبه یکم سپتامبر، "جو بایدن" نامزد حزب دموکرات پیروز انتخابات رئیس جمهوری امریکا،۶ ممیز دو دهم درصد از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.
بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی ریل کلیر پولیتیکس (RealClearPolitics) که روزانه آمار کلیه نظرسنجی‌های صورت گرفته رسانه‌های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آن‌ها را ارائه می‌کند گزارش داد بایدن با ۴۹.۶ درصد امتیاز از ترامپ با ۴۳.۴ درصد پیش است.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات
رسانه‌های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی‌های جداگانه از پیشتازی جوبایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ خبر می‌دهند.
بر اساس نظرسنجی‌های موسسه «امرسون» بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۷ درصد، پایگاه خبری هیل (The Hill) بایدن ۴۷ درصد و ترامپ ۳۸ درصد، اکونومیست (The Economist) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۷ درصد، موسسه محافظه کار راسموسن (Rasmussen Reports) بایدن ۴۶ درصد و ترامپ ۴۵ درصد، شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۴ درصد، شبکه خبری سی ان ان (CNN) بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۶ درصد و شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز (ABC News) بایدن ۵۴ درصد و ترامپ ۴۴ درصد را نشان می‌دهد.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات
نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا در حالی گویای برتری نسبی جو بایدن است که دونالد ترامپ بار‌ها تاکید کرده که اعتقادی به نتایج این نظرسنجی‌ها ندارد. او حتی این را هم گفته که آمار نظرسنجی‌ها «جعلی» است. به اعتقاد ترامپ جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها شرکت نمی‌کنند.
علی‌رغم این موضوع، کاهش محبوبیت ترامپ حداقل در نظرسنجی‌ها را باید در پی بی‌تفاوتی ترامپ به شیوع ویروس کرونا، ضربه مهلک اقتصادی این ویروس و اعتراضات به خشونت پلیس در این کشور باید جستجو کرد.
سایه بحران کرونا بر انتخابات آمریکا
در حالی که ۶۳ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده، بروز بحران کرونا، محاسبات تیم انتخاباتی دونالد ترامپ را برهم زده است.
براساس تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) بیماری کرونا تاکنون منجر به مرگ بیش از ۱۸۷ هزار نفر از شهروندان آمریکا شده است که اقتصاد این کشور را فلج کرده و در مورد سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری نیز تردید‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری پدید آورده است.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات
بیش از ۶ میلیون نفر شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا
شش میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۹۶ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند و در مجموع ۱۸۷ هزار و ۷۳۶ تن نیز بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات
سایه اعتراضات بر انتخابات امریکا
نزدیک به ۶۳ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده است که اعتراضات مردمی در شهر‌های مختلف این کشور تاثیر منفی بر موقعیت "دونالد ترامپ" رییس جمهوری امریکا گذاشته است.
تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در شهر‌های مختلف آمریکا که نتیجه تبعیض‌ها علیه سیاه پوستان این کشور است و با گسترش جریان اپیدمی و همه گیری ویروس کرونا، سیاه پوستان آمریکا متوجه این واقعیت شدند که بیشترین کمک‌ها و حمایت‌ها در این رابطه برای سفید پوستان انجام می‌گیرد و سیاه پوستان از این کمک‌ها کمتر برخوردار هستند و این تبعیض‌ها خشم سیاه پوستان را برانگیخته است.
از سوی دیگر، موارد متعددی از خشونت پلیس علیه معترضان شامل مشت و لگد زدن، استفاده از شلیک گاز اشک‌آور و اسپری فلفل و حتی راندن خودرو به سمت معترضان در اعتراضات اغلب مسالمت‌آمیز، منجر به افزایش اعتراضات شده است.
بایدن: ترامپ عامل تشدید خشونت‌ها در آمریکا
جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ را به "ترغیب بی پروای خشونت" در واکنش به تیراندازی در شهر پورتلند متهم کرد.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات
طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در آمریکا
شرکت کنندگان در تظاهرات ضد نژادپرستی در اوکلند آمریکا شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
سایه بحران اقتصادی بر انتخابات آمریکا
همه‌گیری کرونا و اعتراضات ضد نژاد پرستی در آمریکا اقتصاد این کشور را با بحران عمیقی روبرو کرده و بیکاری میلیون‌ها نفر را به دنبال داشته است.
جدیدترین گزارش‌ها در آمریکا نشان می‌دهد با افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا میزان تقاضا برای بهره‌مندی از مزایای بیکاری در آمریکا رو به افزایش گذاشته و پیش‌بینی شده است تا پایان ماه جاری میلادی حدود ۵۰ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست بدهند.
موج ورشکستگی در آمریکا
بحران شیوع کرونا در آمریکا، ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک را در این کشور موجب شده است.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 63 روز مانده به انتخابات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا