طرز تهیه خامه قنادی


دستور تهیه خامه قنادی امروز با آموزش طرز تهیه ی خامه قنادی اومدیمامیدوارم شما هم با رسبی هایی که برات آوردیم در منزل تهیه کنید و لذت ببرید خیلی وقت ها میشه که تو خونه هوس میکنیم که یهو یه کیک خوشمزه با تزئین قنادی درست کنیم یا یه شیرینی خامه ای خوشمزه هوس کنیم … نوشته طرز تهیه خامه قنادی اولین بار در پورتال جامع ایران بانو پدیدار شد.

دستور تهیه خامه قنادی

امروز با آموزش طرز تهیه ی خامه قنادی اومدیمامیدوارم شما هم با رسبی هایی که برات آوردیم در منزل تهیه کنید و لذت ببرید خیلی وقت ها میشه که تو خونه هوس میکنیم که یهو یه کیک خوشمزه با تزئین قنادی درست کنیم یا یه شیرینی خامه ای خوشمزه هوس کنیم که بخواهیم که خامه ش رو هم خودمون درست کنیم و با ادعا بگیم کل کل کیک و شیرینی که درست کردیم کار و اشبزی خودمون باشه … خلاصه درست کردن خامه قنادی کار سختی نیست و فقط کافی با فوت و فن درست کردن خامه قنادی آشنا باشیم که امروز با طرز تهیه ی این خامه اشنا میشیم امیدوارم بعد درست کردن خامه یا متن ها و روش های زیر نظرات خودتون رو برامون ارسال کنید.

روش پخت کیک عروس را هم بخوانید

طرز تهیه خامه قنادی

طرز تهیه خامه قنادی

خامه قنادی منجمد بهترین گزینه برا فیلینگ گذاری و تزیین کیکها و کاپ کیک های خامه ای هستش و به راحتی تو دسترس همگی هست میتونید از لوازم قنادیها یا سوپر مارکتها تهیه کنید و داخل فریزر نگهداری کنید.

موقع استفاده بنا به اندازه کیک و تزییناتش مقدار مورد نظر از خامه را جدا کنید و داخل یخچال بزارید تا کم کم شل بشه در حدی که پره های همزن به راحتی داخل خامه فرو بره. اگر عجله داشتید خامه را بیرون از یخچال تو محیط یخ زدایی کنید.
وقتی دور خامه آب شد و وسط خامه هنوز حالت یخ زده داشت موقع فرم دادن خامه است.
خامه قنادی خودش شیرین و نیازی به اضافه کردن پودر قند نیست.
اگر هوای محیطی که خامه را فرم میدید گرم از یه کاسه یخ زیر کاسه محتوی خامه استفاده کنید در غیر اینصورت نیازی به کاسه یخ نیست.
کاسه ای که خامه را داخلش فرم بدید بهتر از جنس شیشه یا استیل باشه کاسه پلاستیکی چربی خامه را جذب میکنه و تو فرم گرفتنش تاثیر منفی میزاره .
حجم کاسه ای که انتخاب میکنید متناسب با اندازه خامه باشه کوچیک نباشه که خامه جا برای باز شدن و فرم گرفتن به اندازه کافی داشته باشه و خیلی بزرگ هم‌ نباشه که خامه با پره های همزن به راحتی درگیر بشه و به دیواره ظرف نچسبه و فرم بگیره.
با استند میکسرها به دلیل گنجایش ظرفشون و قدرت موتور حجم بیشتری از خامه را میتونید فرم بدید .
ابتدا دو دقیقه با دور کند هم بزنید تا بافت خامه یکدست شود بعد بادور تند هم بزنید تا کاملا فرم بگیره تقریبا ۶ تا ۸ دقیقه با دور تند هم بزنید دقایق اولیه هم شاید خامه فرم بگیره ولی کاذب و سریع فرمش و از دست میده پس کمتر از تایم گفته شده و تا زمانی که رد پره های همزن روی خامه نمونده دست از هم زدن برندارید.

برای رنگ کردن خامه بعد از فرم دهی مقداری رنگ ژله ای به خامه اضافه کنید مجدد بزنید تا یکدست شود.از رنگ های مایع استفاده نکنید خامه شل میشه.
برای شکلاتی کردن خامه بعد از فرم گرفتن پودر کائوو را روی خامه در چند مرحله الک کنید و مجدد بزنید تا یکدست شود.
خامه فرم داده که اضافه اومده میتونید فریز کنید و مجدد فرم بدید و استفاده کنید.
بهتر برای ماسوره زده و تزیینات بلافاصله بعد فرم دهی استفاده شود تا فرمش و از دست نده .

طرز تهیه خامه قنادی

طرز تهیه فرم دادن به خامه

سه روش هست که خامه رو میشه فرم داد . آسونترین و بهترین و با کیفیت ترین روش همین روشی هست که میگم .
اگر از پودر خامه و یا خامه صبحانه می خواین استفاده کنین روی هشتگ #فرم_دادن_خامه_معصومه بزنین و بقیه رو بخونین .
من خودم از خامه قنادی استفاده می کنم .
‌‌بهترین روش و آسونترین روش همین هست که محبت می کنین و میرین لوازم قنادی ها خامه قنادی می خرین . این خامه ها شیرین هستند.
این خامه ها توی بسته های ۵ کیلویی و ۱ کیلویی و خودش حاوی اسانس و پودر قند هست و نیاز به هیچ افزودنی نداره. درصد چربیشون هم بالاست و به همین دلیل خیلی خیلی خوب فرم می گیره.
این خامه ها یخ زده هستند،وقتی می خریم میذاریم توی فریزر و موقع استفاده در میاریم.یکم توی محیط میذاریم بمونه تا حدی میذاریم نرم بشه که آب آب نشه. در ضمن اگه خامه یخی باشه فرم بدین زود فرم می گیره اما وقتی می خواین باهاش کار کنین شل و آبکی میشه .
وقتی به حدی رسید که یکم هنوز یخی هست با همزن شروع می کنم به هم زدنش ، اول با دور کم، تا یکدست بشه و بعد با دور تند، ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان می بره .
وقتی دیدید رد پره های همزن هم محو نمیشه وقتی ظرف رو برگردونیم مثه سفیده تخم مرغ فرم گرفته، از ظرف نمی ریزه .
می تونین یه ربع بزارین یخچال و بعد استفاده کنین .
همزن و قدرتش بسیار مهم هست در فرم دادن خامه . به عینه تجربه کردم . یعنی الان با همزنم ۵ دقیقه بیشتر طول نمی کشه فرم می گیره . همزن که قدرتش پایین باشه خوب فرم نمی گیره . خامه شل می مونه .
خامه فرم گرفته ای که اضافه موند وفریز کردین دوباره باید همین مراحل رو برین و کمتر از بار اول هم فرم می گیره و بیشتر بهتره برای مصرف دسرها استفاده بشه نه تزیین کیک .
در مورد استفاده از رنگ خوراکی ، پودر کاکائو و نسکافه و … اواخر کار که فرم گرفت خامه اضافه کنید . رنگ خوراکی هم رنگ خوراکی ژله باشه ، رنگ خوراکی مایع استفاده نکنین مگر در حد کم بریزین یکی دو قطره خیلی خوش رنگ نمیشه کم رنگ می مونه و اگر زیاد بریزین خامه تون شلکی میشه .
اکثرا مارک به تک و یا کاله استفاده می کنم .

طرز تهیه خامه قنادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022