آموزش‌های ترم جدید به صورت مجازی ارائه خواهد شد


آموزش‌های ترم جدید به صورت مجازی ارائه خواهد شد

حسینی گفت: به علت گسترش ویروس کرونا، دانشگاه تهران همانند ترم گذشته، آموزش‌های خود را به صورت مجازی یا غیر حضوری ارائه خواهد داد.

آموزش‌های ترم جدید به صورت مجازی ارائه خواهد شدحسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ظرفیت دانشگاه برای ترم جدید اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه تهران در ترم جدید برای پذیرش دانشجو همانند سال‌های گذشته است و از این بابت هیچ تغییری نکرده است.

او افزود: پذیرش دانشجویان دانشگاه تهران در هر سه مقطع کارشناسی با احتساب پردیس‌های خودگران و نوبت دوم ۷ هزار نفر، کارشناسی ارشد ۴ هزار نفر و دکتری ۱۲۰۰ نفر به صورت سالانه است.

حسینی تصریح کرد: حدود ۴ هزار نفر از دانشجویان به صورت روزانه و ۳ هزار نفر به عنوان دانشجویان خودگران یا پردیس و نوبت دوم، هر ساله در دانشگاه تهران پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش‌های ترم جدید به صورت مجازی ارائه خواهد شد، تاکید کرد: به علت بروز ویروس کرونا، دانشگاه تهران تصمیم گرفته است تا همانند ترم گذشته به منظور در خطر نیفتادن سلامت استادان، کادر خدماتی، دانشجویان و ... آموزش‌های خود را به صورت مجازی یا غیر حضوری ارائه دهد.

حسینی ادامه داد: کلاس‌های مجازی دانشگاه تهران برای دانشجویان قدیمی از تاریخ ۲۹ شهریور و برای دانشجویان جدید الورود هم احتمالا از نیمه آبان طبق زمان اعلام نتایج کنکور و پذیرش آن‌ها در دانشگاه تهران آغاز خواهد شد.

برنامه ریزی دانشگاه تهران برای پذیرش حضوری دانشجویان نو ورود

او درباره برنامه ریزی دانشگاه تهران برای پذیرش حضوری دانشجویان نو ورود گفت: برای حضور فیزیکی این دانشجویان در دانشگاه تهران منتظر شرایط کشور از نظر ویروس کرونا در آن زمان هستیم. برای ما بسیار مهم است که دانشجویان ورودی جدید با فضای دانشگاه، استادان و ... آشنا شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران اضافه کرد: حضور دانشجویان نو ورود تمامی مقاطع تحصیلی برای ما حائز اهمیت است، اما از آن جایی که دانشجویان مقطع کارشناسی از یک فضای دبیرستانی وارد دانشگاه می شوند، با فضای جدید آشنا خواهند شد بیشتر مورد توجه ما هستند.

حسینی با اشاره به برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه تهران تصریح کرد: در ترم گذشته امکان برگزار کردن کلاس‌های عملی وجود نداشت بنابراین طبق شرایط اعلام شده، دانشجویان در ماه جاری در دانشگاه پذیرش شده اند و در خوابگاه‌ها برای آموزش کلاس‌های عملی حضور خواهند یافت.

او در پایان یادآوری کرد: به علت ارزشمند بودن سلامت دانشجویان تراکم‌های دانشجویی را در خوابگاه کم کرده ایم و هر اتاق به یک الی دو دانشجو اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید

مصاحبه علمی دکتری در دانشگاه تهران مجازی خواهد بود آزمون جامع دکتری در شرایط کرونایی لغو نخواهد شد اطلاعیه دانشگاه تهران برای ثبت درخواست دروس عملی کرونا کلاس‌های عملی دانشگاه تهران را به تعویق انداخت آخرین جزئیات برگزاری آزمون جامع دکتری در دانشگاه تهران

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن