روستای نوده قره باغی همدان


روستای نوده قره باغی همدان ، روستایی از توابع بخش شرا شهرستان همدان در استان همدان می باشد.این روستا به این جهت اسم قره باغ را پیدا کرده که آذربایجانی های از از قره باغ روسیه به ای دشت سرسبز آمدند و چون از قره باغ آذربایجان روسیه بودند و بعده ها به اسم نظری […]

روستای نوده قره باغی همدان ، روستایی از توابع بخش شرا شهرستان همدان در استان همدان می باشد.این روستا به این جهت اسم قره باغ را پیدا کرده که آذربایجانی های از از قره باغ روسیه به ای دشت سرسبز آمدند و چون از قره باغ آذربایجان روسیه بودند و بعده ها به اسم نظری ها اسم عوض میکنند به این روستا نوده قره باغی میگویند بعد از نظری های قره باغی قومهای کوچکی مثل رحیمی ها و حیدریها و فرجی ها از جاهای دیگر به این روستا نقل مکان کرده اند.

روستای نوده قره باغی همدان

روستای نوده قره باغی همدان
این روستا در دهستان چاه دشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر (۶۳خانوار) بوده‌است.

نوده قرباغی . [ ن َدِ هَِ ق َ رَ ] (اِخ ) دهی است از دهستان شراء از بخش کبودرآهنگ شهرستان همدان ، در ۲۸ هزارگزی جنوب شرقی کبودرآهنگ بر سر راه کوریجان به شراء در جلگه ٔ سردسیری واقع است و ۱۰۲ تن سکنه دارد. آبش از قنات ، محصولش غلات و انگور و حبوبات ، شغل مردمش زراعت و گله داری و قالی بافی است . (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۵).

روستای نوده قره باغی همدان

روستای نوده قره باغی همدان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!