حمایت سیاستمداران الجزایری از سوریه در برابر رژیم صهیونیستی


حمایت سیاستمداران الجزایری از سوریه در برابر رژیم صهیونیستی

سیاستمداران الجزایری تجاوزگری‌های پی در پی رژیم صهیونیستی علیه خاک سوریه را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، تجاوزگری‌های پی در پی رژیم اسرائیل در خاک سوریه موج گسترده‌ای از محکومیت را در الجزایری‌ها به دنبال داشت.
گزارشگر این شبکه گزارش داد: الجزایری‌ها در سطح گسترده‌ای تجاوگری‌های پی در پی رژیم اسرائیل علیه سوریه، توطئه مشکوک در عرصه بین المللی و سستی برخی نظام‌های عربی را محکوم کردند.
حسن صالح از رهبران جنبش سازندگی ملی گفت «ما مخالف تجاوزگری رژیم اسرائیل و اتفاق‌هایی هستیم که در خاک سوریه انجام می‌شود.»
علی العیساوی از نمایندگان پارلمان الجزایر گفت: «نمی خواهیم به حاکمیت هیچ کشوری آسیب وارد شود و هدف حمله قرار بگیرد؛ خواه این حمله از جانب رژیم اسرائیل یا غیر آن باشد.»
گزارشگر این شبکه افزود: سیاستمداران الجزایر نیز بر مخالفت با همه توطئه‌های بین المللی علیه سوریه که با نظارت آمریکا و مداخله آشکار رژیم صهیونیستی و ترکیه انجام می‌شود، تاکید کردند.
سیاستمداران الجزایری همچنین تاکید کردند جولان به منزله خط قرمز است.
احمد الابراهیمی هماهنگ کننده مرکز مردمی مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: «جولان یکی از مناطق مهم از نظر عرب‌ها و مسلمانان است.»
گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: به گفته کارشناسان الجزایری، تجاوزگری‌ها علیه خاک سوریه و نقض غیر قابل قبول حاکمیت آن به ویژه از جانب رژیم اشغالگر بازتاب دهنده مواضع ثابت سوریه در قبال آرمان فلسطین است.
لزهر ماروک استاد علوم سیاسی دانشگاه الجزایر گفت: «با توجه به مواضع ملی سوریه و پایبندی آن به خواسته‌های مشروع امت عربی برای ملت فلسطین، شاید بتوان گفت نخستین دشمن رژیم اسرائیل در منطقه سوریه است. ازین رو، آمریکا ورژیم صهیونیستی برای تضعیف و سرنگونی حکومت سوریه همواره این کشور را هدف قرار می‌دهند. به همین سبب، رژیم اسرائیل از محاصره سوریه دست برنخواهد داشت.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی