کشته شدگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 85 نفر رسید/کنترل کرونا سخت تر از گذشته شده است


کشته شدگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 85 نفر رسید/کنترل کرونا سخت تر از گذشته شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار قربانیان کرونایی استان به 85 نفر خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار قربانیان کرونایی استان به ۸۵ نفر خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج؛ پرویز یزدان پناه گفت: ۲ بیمار ۸۹ و ۵۱ ساله که یک نفر با داشتن بیماری زمینه‌ای و یک نفر بدون بیماری زمینه ای، بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ۲۶۳ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۲۰ نفر مبتلای قطعی هستند و ۱۸ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه، تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون چهار هزار و ۶۷۷ مورد برشمرد.

وی اضافه کرد: از ۲۸۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان بویراحمد (۶۰ درصد)، کهگیلویه (۲۵ درصد) و گچساران (۸ درصد) بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضعیت کرونایی شهرستان گچساران از نارنجی به قرمز و شهرستان لنده از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر یافتند.

یزدان پناه ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک بیماری کروناویروس شده و آمار بستری و مرگ و میر ناشی از آن در حال افزایش بوده که بسیار نگران کننده است .

وی با اشاره به افزایش آمار ابتلاء و فوتی ناشی از کرونا در استان ، گفت: کنترل این پیک به مراتب سخت تر از گذشته شده زیرا توان و انرژی کادر بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا کمتر شده است.

یزدان پناه گفت: توصیه موکد ما این است که مردم از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کرده، از حضور در تجمعات پرهیز نمایند و با رعایت فاصله گذاری و استفاده مناسب از ماسک کادر بهداشت و درمان را همراهی نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس