ترامپ معترضان را دوباره تهدید کرد


ترامپ معترضان را دوباره تهدید کرد

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد که بودجه دولتی در شهرهای ناآرام و معترض این کشور از جمله سیاتل، پورتلند، نیویورک و واشنگتن را قطع کند.

ترامپ معترضان را دوباره تهدید کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه یادداشتی را امضا و تهدید کرد بودجه فدرال شهر‌های بی قانون از جمله سیاتل، پورتلند، نیویورک و واشنگتن را کاهش خواهد داد.
در یادداشت ترامپ آمده است «دولت من اجازه نمی‌دهد دلار‌های مالیات دهندگان برای شهر‌هایی هزینه شود که به خود اجازه می‌دهند به مناطقی غیرقانونی تبدیل شوند.»
در این یادداشت به "ویلیام بار"، دادستان کل آمریکا دستور داده شده است تا فهرستی از «قلمرو‌های هرج و مرج طلب» که «اجازه می‌دهند خشونت و تخریب اموال ادامه یابد و از اقدامات منطقی برای بازگرداندن نظم خودداری کرده اند» تهیه کند.
در این یادداشت همچنین به "راسل وود"، مدیر بودجه کاخ سفید دستور داده شده است در مدت ۳۰ روز، برای روسای آژانس‌ها در مورد محدود کردن صلاحیت حوزه‌های هرج و مرج طلب در خصوص دریافت کمک‌های مالی فدرال تا حداکثر حد مجاز تعیین شده در قانون، دستورالعملی تهیه کند.
"اندرو کوئومو"، فرماندار نیویورک در توئیتر خود نوشت: ترامپ در تلاش است بودجه‌ای را که ایالت‌ها و شهر‌ها برای بهبود اوضاع ناشی از شیوع کرونا دریافت می‌کنند، قطع کند.
اندرو کوئومو گفت «ترامپ پادشاه نیست و نمی‌تواند بودجه نیویورک را قطع کند. این اقدامی غیرقانونی است.»
ترامپ پیشتر نیز با تهدید معترضان آمریکایی تلاش کرده بود آن‌ها را از انجام اعتراضات باز دارد؛ وی ماه گذشته نیز در حساب توییتری خود نوشته بود: معترضان، آشوبگران، اخلالگران، غارتگران و افراد شروری که در حال حرکت به سمت اوکلاهما هستید، لطفاً این را درک کنید که با شما مانند آنچه در نیویورک، سیاتل یا مینیاپولیس دیدید، برخورد نخواهد شد. صحنه بسیار متفاوت خواهد بود.»
دونالد ترامپ از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است؛ وی اصرار داشته که برای سرکوب اعتراضات، علاوه بر نیرو‌های پلیس و نیرو‌های گارد ملی آمریکا از نیرو‌های ارتش نیز استفاده کند.
ترامپ پیشتر در یک نشست ویدیویی با فرمانداران ایالت‌های آمریکا اعلام کرده بود که دولتش قصد دارد هزاران نفر از معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس را بازداشت و اعتراضات را به شدت سرکوب کند.
از ماه می (۵ خرداد) بعد از قتل جورج فلوید جوان سیاه پوست توسط پلیس آمریکا در مینیاپولیس تظاهرات و ناآرامی های گسترده ای در اعتراض به خشونت پلیس و نژاد پرستی چند شهر بزرگ آمریکا را در برگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش