احتمال فیلترینگ تمام شبکه های اجتماعی خارجی در ایران


احتمال فیلترینگ تمام شبکه های اجتماعی خارجی در ایران

گجت نیوز پژوهشگر حوزه رسانه با انتقاد از طرح ساماندهی پیام ‌رسان‌های اجتماعی گفت با این طرح احتمال فیلترینگ تمام شبکه های اجتماعی خارجی وجود دارد. سید محمدرضا اصنافی، پژوهشگر حوزه رسانه عنوان کرد طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی که اخیرا در مجلس اعلام وصول شده است را باید بخشی از یک پازل بزرگ‌تر در نظر گرفت.... نوشته احتمال فیلترینگ تمام شبکه...

پژوهشگر حوزه رسانه با انتقاد از طرح ساماندهی پیام ‌رسان‌های اجتماعی گفت با این طرح احتمال فیلترینگ تمام شبکه های اجتماعی خارجی وجود دارد.

سید محمدرضا اصنافی، پژوهشگر حوزه رسانه عنوان کرد طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی که اخیرا در مجلس اعلام وصول شده است را باید بخشی از یک پازل بزرگ‌تر در نظر گرفت. وی افزود این پازل به تدریج باعث کاهش اختیارات دولت در حوزه سایبری می‌شود و مدیریت فضای کشور هر روز از فضای رقابت اقتصادی‌تر دورتر شده و در حال نزدیک شدن به انحصار امنیتی است.

سید محمدرضا اصنافی از اقداماتی که به مدیریت فضای سایبری کشور ضرب‌های نهایی را وارد کرده‌اند به مواردی چون سلب مسئولیت‌های قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص محتواهای صوتی و تصویری و سپردن رگولاتوری محتوایی فضای مجازی به یکی از اپراتورهای این حوزه یعنی صداوسیما و نقض آشکار اصول اولیه رقابت و سلامت فضای سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

احتمال مسدودسازی تمام شبکه های اجتماعی خارجی

این پژوهشگر حوزه رسانه در ادامه گفته‌های خود طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد بر اساس این طرح تمام رسانه‌های اجتماعی می‌بایست در ایران ثبت شوند. این در حالی است که تحریم‌ها و این که بسیاری از این پلتفرم‌ها به شرکت‌های آمریکایی تعلق دارند، باعث خواهد شد انتظار ثبت آنها در ایران را نداشته باشیم و به این ترتیب تمامی این پلتفرم‌ها دو ماه پس از تصویب این طرح به دلیل غیر مجاز بودن فیلتر می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته