اینتل ایوو – Intel Evo به عنوان برند جدید این کمپانی لپتاپ‌ها را مزین می‌کند


اینتل ایوو – Intel Evo به عنوان برند جدید این کمپانی لپتاپ‌ها را مزین می‌کند

گجت نیوز اینتل ایوو – Intel Evo برند جدیدی از این کمپانی است که اینتل امیدوار است هنگام خرید لپتاپ بعدی خود به دنبال آن باشید. اینتل به عنوان دومین سازنده بزرگ تراشه در دنیا و صد البته پادشاه دنیای پردازنده‌های سرور و کامپیوتری، برند جدیدی موسوم به اینتل ایوو – Intel Evo را معرفی کرد و... نوشته اینتل ایوو – Intel Evo به عنوان برند جدید این...

اینتل ایوو – Intel Evo برند جدیدی از این کمپانی است که اینتل امیدوار است هنگام خرید لپتاپ بعدی خود به دنبال آن باشید.

اینتل به عنوان دومین سازنده بزرگ تراشه در دنیا و صد البته پادشاه دنیای پردازنده‌های سرور و کامپیوتری، برند جدیدی موسوم به اینتل ایوو – Intel Evo را معرفی کرد و امیدوار است استقبال خوبی از آن شود.

این برند همزمان با پردازنده‌های نسل یازدهم Core این کمپانی موسوم به تایگر لیک – Tiger Lake در پاییز امسال عرضه می‌شوند. به گفته اینتل در این سال شاهد ۲۰ لپتاپ با نماد اینتل ایوو خواهیم بود.

و اما اینتل ایوو به لپتاپ‌هایی گفته می‌شود که با مشارکت و همکاری اینتل طراحی شده‌ و مورد تایید آن هستند. این اقدام بخشی از پروژه آتنا (Project Athena) اینتل است. تمامی لپتاپ‌های اینتل ایوو به پردازنده‌های نسل یازده و گرافیک یکپارچه اینتل Iris Xe مجهز هستند.

این لپتاپ‌ها چه در حالت برق و چه حالت باتری، سرعت بارگذاری بالاتر و عملکرد روان‌تری داشته و البته باتری آن‌ها نیز آنقدر قدرتمند است که بتواند در طول روز کاربر را همراهی کند.

اگر یک لپتاپ بخواهد نماد Intel Evo را یدک بشکد بایستی بتواند زیر ۱ ثانیه از حالت خواب خارج شود. همچنین اگر نمایشگر فول اچ دی دارد بایستی بتواند هنگام کار روی حالت باتری حداقل ۹ ساعت دوام آورد. علاوه بر این لپتاپ باید با یک شارژ ۳۰ دقیقه‌ای بیش از ۴ ساعت روشن بماند.

همچنین حداقل دومین ویرایش از مشخصات و خصوصیات کلیدی پروژه آتنا را با خود به همراه دارند. در برداشتن پردازنده Core i5 یا i7، گرافیک Iris Xe،‌وای فای ۶ و استاندارد تاندربولت ۴ از جمله این خصوصیات هستند.

سیستم عامل این لپتاپ‌ها ویندوز یا کروم او اس بوده و حداقل ۸ گیگابایت رم دو کانال در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD با رابط PCIe/NVMe دارند. همچنین باید به یک روش شناسایی بیومتریک (اثر انگشت، تشخیص چهره یا مجاورت بلوتوثی گوشی) مجهز باشند. شارژ سریع، درگاه USB تایپ C نیز از دیگر الزامات هستند.

صدای فراگیر و وبکم اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بخشی دیگر از مشخصات لپتاپ‌های اینتل ایوو به شمار می‌روند. پشتیبانی از شبکه ۴G یا ۵G نیز اختیاری است.

اندازه این لپتاپ‌ها نیز بین ۱۲ تا ابعاد مختلف ۱۵ اینچی است و همانطور گه پیشتر اشاره شد بایستی نمایشگر فول اچ دی داشته باشند. تاچ پد آن‌ها نیز بایستی دقیق و حساس باشد. این لپتاپ‌ها در قالب لپتاپ‌های سبک و نازک و یا لپتاپ‌های ۲ در ۱ و در دو نمونه فن دار و بدون فن هستند. صرف نظر از پیکربندی لپتاپ، ضخامت آن در حالت بسته نیز بایستی کمتر از ۱۵ میلی‌متر باشد.

پشتیبانی از ورود همزمان به چند حساب کاربری ابری در کنار دیگر برنامه‌های همراه همچون تویتر، اسپاتیفای و زوم از استانداردهای ویرایش دوم پروژه آتنا هستند. بار کاری آزمایشی این لپتاپ‌ها نیز از ۱۵ وظیفه همزمان به ۲۵ وظیفه رسیده است.

لپتاپ‌های اینتل ایوو از امسال وارد بازار می‌شوند و کمپانی‌های ایسوس، ایسر، سامسونگ و لنوو از جمله تولید کنندگان آن‌ها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو