سکوت خود را در برابر جنایت‌های اسرائیل علیه اسراء بشکنید


سکوت خود را در برابر جنایت‌های اسرائیل علیه اسراء بشکنید

اداره حقوق بشر و جامعه مدنی در سازمان آزادی بخش فلسطین از جامعه بین الملل خواست، از سکوت خود در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و عربی دست بردارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، اداره حقوق بشر و جامعه مدنی در سازمان آزادی بخش فلسطین از جامعه بین الملل و هیئت‌های آن خواست، از سکوت خود در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و عربی دست بردارند.

به دنبال اعلام فوت یک اسیر در بازداشتگاه اسرائیلی "عوفر" به سبب اهمال پزشکی، این سازمان پایان دادن به تخلفاتی را خواستار شد که اسرائیل علیه اسراء مرتکب می‌شود و یکی از مهم‌ترین آن اهمال پزشکی است.
یافا ستیتی خبرنگار این شبکه گفت: داوود الخطیب اهل بیت لحم ۱۸ سال پشت میله‌های زندان‌های اسرائیل قرار داشت. سه ماه به پایان محکومیت وی مانده بود که در بازداشتگاه عوفر به سبب سکته قلبی فوت کرد. فلسطینی‌ها اسرائیل و مدیریت بازداشتگاه‌های آن را مسئول فوت وی می‌دانند و اسرائیل را به اهمال پزشکی تعمدی علیه اسرای بیمار متهم می‌کنند.
حلمی الاعرج مدیر موسسه حریات گفت: «شهید داوود الخطیب دیروز در زندان عوفر به شهادت رسید، ما شهادت وی را اعدام می‌دانیم. آنچه بر سر اسرای بیمار می‌آید، در واقع به منزله تصمیم برای اعدام آهسته آنهاست. رژیم اشغالگر حتی با وجود خطر کشنده‌ای که زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند، با آزادی اسرای بیمار مخالفت می‌کند.»
خبرنگار افزود: در بازداشتگاه عوفر از اسراء سوء استفاده می‌شود و خشم زیادی علیه آن‌ها اعمال می‌گردد. نیرو‌های سرکوب به بخش‌های مختلف زندان یورش می‌برند و اسرای فلسطینی را با بمب‌ گاز هدف قرار می‌دهند.
امین شومان مسئول کمیته عالی امور اسراء گفت: «ما آن‌ها را مسئول وضع بهداشتی- درمانی کنونی اسراء می‌دانیم. بیش از پنج نفر در بخش‌های مختلف به کرونا مبتلا شده اند، آن‌ها پس از ابتلای یک اسیر به این ویروس و انتقال وی به سلول دیگر اسراء به ویروس مبتلا می‌شوند. این امر درباره ابتلای ده‌ها نفر به کرونا هشدار می‌دهد.»
در پایان این گزارش آمده است: ۸۵۰ اسیر فلسطینی در بازداشتگاه عوفر حضور دارند و خطر ابتلای زندانیان به کرونا در حال افزایش است که آخرین آن ابتلای پنج نفر اواخر هفته گذشته است. موضوع اهمال پزشکی تعمدی علیه اسرای فلسطینی به یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در هر خانه و دفتر هر مسئول فلسطینی تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت