قیمت طلا برخلاف دلار تمام پیش بینی ها را پشت سر گذاشت!


ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای بزرگ جهان و مخصوصاً در برابر پول واقعی که همان طلاست کاهش بیشتری خواهد یافت

به گزارش سایت طلا ، مدیرعامل و مشاور شرکت سرمایه گذاری یورو پسیفیک عقیده دارد ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای بزرگ جهان و مخصوصاً در برابر پول واقعی که همان طلاست کاهش بیشتری خواهد داشت.

پیتر شف، مدیرعامل و مشاور شرکت سرمایه گذاری یورو پسیفیک در برنامه بوم باست راشاتودی گفت قیمت طلا تمام پیش بینی ها را پشت سر گذاشته در حالی که ارزش دلار روز به روز کاهش می یابد.

شورای جهانی طلا در یکی از آخرین گزارش های خود اعلام کرد ورودی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) با پشتوانه طلا رکورد زده و قیمت این فلز گرانبها را 17 درصد در نیمه اول سال جاری میلادی بالا برده است. پاسخ های جهانی به همه گیری ویروس کرونا باعث کاهش نرخ بهره و تزریق بالای نقدینگی توسط بانک های مرکزی و دولت ها شده است.

قیمت طلا برخلاف دلار تمام پیش بینی ها را پشت سر گذاشت!

شف گفت:« شورای جهانی طلا در واقع میزان افزایش قیمت طلا را ناچیز اعلام کرده است چون به نظر من میزان تورمی را که بانک‌های مرکزی جهان از جمله فدرال رزرو آمریکا ایجاد می‌کنند را هم پایین در نظر گرفته است. ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای بزرگ جهان و مخصوصاً در برابر پول واقعی که همان طلاست کاهش بیشتری خواهد یافت».

شف که یک کهنه کار در بازار سهام است اضافه کرد طلا از نظر تاریخی قدرت ذخیره سازی بالایی داشته و حتی بهترین ارزهای دنیا هم عملکرد ضعیف تری از این نظر در برابر طلا دارند.

وی اضافه کرد:« اگر بدانید طلا در واقع چیست، همواره مقداری از آن را نگه می دارید. ارزش طلا در برابر این ارزهای بی پشتوانه بیش از این افزایش خواهد یافت».

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

زمان زیادی به گران شدن شدید طلا نمانده است | 96.7 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 55.3 هزار با خوردن این غذا ها در هنگام مریضی به سرعت خوب خواهید شد | 66.9 هزار کاهش این روز های طلا به پایان خواهد رسید | 66.1 هزار با خوردن سرکه سیب دیگر به هیچ دارویی نیاز نخواهید داشت | 112.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق