بهترین هواپیماهای مسافربری جهان که آرزوی هر مسافر است؟


مطمئناً شما هم برای خرید بلیط هواپیما و انتخاب پرواز معیار های مختلفی دارید، معیار هایی مثل: هزینه بلیط امکانات امنیت مدل هواپیما به موقع انجام شدن پرواز زمان برخاست و فرود فرودگاه های مبدا و مقصد و … یکی از مهم ترین معیار هایی که تقریبا همه مسافر ها و بدون شک شما هم […]

0
(0)

مطمئناً شما هم برای خرید بلیط هواپیما و انتخاب پرواز معیار های مختلفی دارید، معیار هایی مثل:

هزینه بلیط امکانات امنیت مدل هواپیما به موقع انجام شدن پرواز زمان برخاست و فرود فرودگاه های مبدا و مقصد و …

یکی از مهم ترین معیار هایی که تقریبا همه مسافر ها و بدون شک شما هم به آن اهمیت می دهید نوع هواپیما است.

معمولا در هنگام خرید بلیط متوجه نوع هواپیما نمی شوید، اما با مراجعه به لیست هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی ایرلاینی که بلیط را از آن خریدید، می توان با هواپیماهایی که احتمال داره پرواز شما با آن انجام شود، آشنا شوید.

بهترین هواپیماهای مسافربری جهان که آرزوی هر مسافر است؟

جالب بدونید نوع هواپیماهای موجود و البته سن آن ها اهمیت بسیار بیشتری از تعداد حوادث یک ایرلاین برای مسافر ها دارد.

برخی از هواپیماهای مسافربری هستند که به خاطر

امنیت راحتی داشتن ویژگی های خاص حوادث و نقص فنی بسیار کم

به عنوان بهترین هواپیماهای مسافربری شناخته می شوند.

این هواپیما ها که به عنوان بهترین مسافربر ها انتخاب شده اند، هم از نظر فنی و هم از نظر ویژگی ها ظاهری و همچنین از نظر مسافران و خدمه بررسی و انتخاب شده اند.

در دنیای امروز با هواپیما های موجود در بازار، چهار مورد هواپیما وجود دارد که به عنوان بهترین هواپیما های مسافربری جهان که آرزوی هر مسافری هست، انتخاب شده اند.

این چهار مورد همگی ساخته دو شرکت بزرگ هواپیما سازی بزرگ جهان، بوئینگ و ایرباس، هستند.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ

بوئینگ شرکت هواپیماسازی آمریکایی می باشد که در سال ۱۹۱۶ در پایتخت این کشور شروع به فعالیت کردهد است.

نام بوئینگ نیز از روی نام موسس این شرکت ویلیام بوئینگ انتخاب شده است.

بیشترین سهم بازار صنعت هواپیماسازی بین ایرباس و بوئینگ است و بقیه شرکت های هواپیمای سازی سهم بسیار کمی را به خودشون اختصاص داده اند.

در حال که اکثر مردم مواردی ساده درباره بوئینگ شنیده اند؛ کمتر کسی است که درباره ۶ حقیقت جالب این ایرلاین چیزی شنیده باشد.

بوئینگ با درآمد سالانه بیش از ۹۳.۳۹ میلیارد دلار، بزرگترین شرکت هوافضا جهان است کارخانه اورت بوئینگ ( Everett Factory ) با ۹۸.۷ هکتار مساحت، بزرگترین ساختمان جهان است. شرکت بوئینگ به غیر از ساخت هواپیما در ساخت ماهواره، هلیکوپتر و تمامی موارد مربوط به هوافضا نیز جز اولین های جهانی می باشد. ویلیام بوئینگ در دانشگاه ییل تحصیل کرده و در ابتدا در صنعت چوب فعالیت داشت. یکی دیگر از افتخارات بوئینگ، ساخت وسیله نقلیه ریلی با بالاترین استاندارد جهانی است. این وسیله نقلیه در سان فرانسیسکو ، بوستون و مورگانتاون مورد استفاده قرار می گیرد. در حال طراحی و ساخت هواپیماهایی سازگار ا محیط زیست از هر نظر می باشد، نام این پروژه نیز Muppets است.

در بین چهار مورد بهترین هواپیماهای مسافربری دو مدل و همچنین لوکس ترین آن ها متعلق به بوئینگ است.

در اینجا هم ۵ مدل برتر بوئینگ معرفی شده است:

بوئینگ ۳۰۷ بوئینگ ۷۰۷ بوئینگ ۷۳۷ بوئینگ ۷۷۷ بوئینگ ۷۸۷

معرفی کامل بوئینگ ۷۳۷ https://www.tahagasht.com/blog/post/introduce-boeing-737 یکی از ۵ هواپیما برتر این شرکت هواپیماسازی.

شرکت هواپیماسازی ایرباس

دومین شرکت بزرگ هواپیماسازی جهان که با رقابتی سخت با بوئنیگ در حال فعالیت است، شرکت چند ملیتی ایرباس است.

شاید نتوان از سایت های خارجی بلیط هواپیما خرید اما امکان دارد بتوانید قبل از خرید نوع هواپیما را نیز متوجه شوید.

یکی از سایت های معتبری که تا حدودی میزان تاخیر و اطلاعات مهم یک پرواز رو در اختیار مسافر ها قرار میده، گوگل فلایتز google flights است.

۵ مدل برتر ایرباس:

البته این شرکت دارای هواپیماهای خیلی زیادی است که اکثر آن ها به خوبی و با موفقیت کامل وارد بازار شده اند.

A350 A380 A320neo A220 A318

بهترین هواپیماهای مسافربری جهان

در بین هزار ها مدل هواپیما موجود در بازار ۴ مدل که همگی متعلق به بوئینگ و ایرباس هستند به عنوان بهترین هواپیماهای مسافربری جهان انتخاب شده اند.

سوار شدن و سفر با این ۴ مدل آرزوی هر مسافری است چرا که بهترین امکانات، راحت ترین کابین و امن ترین سفر هوایی را در این هفت مدل تجربه خواهند کرد.

برای افرادی که فوبیا پرواز دارند سفر با این هفت مدل هواپیما توصیه می شود، شما هم اگر قصد سفری طولانی دارید بلیط هواپپیما خودتان را از ایرلاینی بخرید که از این ۴ مدل در ناوگان هوایی داشته باشد.

بهترین هواپیماهای مسافربری جهان که آرزوی هر مسافر است؟

بوئینگ ۷۸۷ دیریم لاینر

بوئینگ ۷۸۷ معروف به دریم لاینر با ویژگی هایی همچون:

ارتقا راحتی کابین نورپردازی LED ملایم کاهش صدای موتور سیستم تصفیه گازی ۶۵% افزایش سایز پنجر ها کاهش سر و صدا مصرقفف سوخت پایین تهویه مطبوع تنظیم دمای کابینپ ایرباس آ ۳۵۰ ایرباس آ ۳۸۰ ایرباس آ ۲۲۰ بوئینگ ۷۶۷ ایرباس آ ۳۲۰ نئو کریستال اسکای

توانست در بین بهترین هواپیما های مسافربری قرار گیرد.

بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینز در ناوگان چه ایرلاین هایی وجود دارد؟

تا امروز ۹۷۵ فروند از این مدل بوئینگ ساخته و به ایرلاین ها تحویل داده شده و ۱۵۱۰ فروند نیز در دست سفارش است.

بوئینگ ۷۸۷ در ناوگان هوایی ۷۴ ایرلاین وجود دارد یا به زودی به ناوگان آن ها اضافه خواهد شد. ایرلاین های مانند:

ایر کانادا ایر چاینا ایر فرانس کی ال ام ایر ایندیا ایر نیوزلند ایر نیپون ایرویز آمریکن ایرلاین بریتیش ایرویز امارات ایرلاین اتیوپین ایرلاینز التحاد ایرویز ژاپن ایرویز لوفتهانزا ترکیش ایرلاینز قطر ایرویز سنگاپور ایرلاینز یونایتد ایرلاینز و …
۷۸۷-۸ Dreamliner ۷۸۷-۹ Dreamliner ۷۸۷-۱۰ Dreamliner
تعداد مسافران در دو کلاس پروازی ۲۴۸ ۲۹۶ ۳۳۶
محدوده سرعت ۱۳.۵۳۰ KM ۱۳.۹۵۰ KM ۱۱.۷۵۰ KM
طول ۵۷ M ۶۳ M ۶۸ M
طول بال ها ۶۰ M ۶۰ M ۶۰ M
ارتفاع ۱۷ M ۱۷ M ۱۷ M
موتور Trent 1000 Trent 1000 Trent 1000
بهترین هواپیماهای مسافربری جهان که آرزوی هر مسافر است؟

ایرباس آ ۳۵۰ ( Airbus A350 )

این مدل ایرباس در سال ۲۰۱۳ اولین پرواز تجاری خودش رو انجام داد. ایرباس a350 دوموتوره بوده و جز هواپیماهای پهن پیکر است. رقیب این مدل ایرباس در شرکت بوئینگ دو مدل ۷۸۷ و ۷۷۷ است.

ویژگی های ایرباس a350:

صندلی ها بزرگ کابین پهن موتور بی صدا تفسیه هوا درجه حرارت و رطوبت چراغ هایی با نور ملایم سبک وزن هزینه پایین ساخت سوخت کم

تعداد سفارش و تحویل های ایرباس a350:

تاکنون ۳۳ ایرلاین از این مدل ایرباس سفارش داده اند.

از بین ۷۷۷ فروند سفارش ایرباس A350 که بیشترین سفارش ها هم از مدل a350-900 است تنها ۱۵ فروند تحویل داده شده است.

برخی از ایرلاین هایی که این مدل را سفارش داده اند:

ایرفلوت ایرچاینا ایر فرانس بریتیش ایرلاینز ایران ایر چاینا ایرلانیز دلتا ایرلاینز کاتای پسفیک فین ایر هنگ کنگ ایرلاینز ایبریا ژاپن ایرلاینز لوفتهانزا تای ایرویز سنگاپور ایرلاینز و …

بهترین هواپیماهای مسافربری جهان که آرزوی هر مسافر است؟

ایرباس آ ۳۸۰ ( airbus a380 )

در حال حاضر بهترین و لوکس ترین هواپیما مسافربری که برای فرود احتیاج به باند پروازی بسیار بزرگ تر دارد، ایرباس آ ۳۸۰ است. این مدل ایرباس با ورود به بازار تحول عظیمی در صنعت هوایی ایجاد کرد.

انواع مدل های ایرباس a380

A380-700 A380-800 A380-800C7 A380-800C11 A380-800F A380-800S A380-900 A380-900S

حقایقی جالب درباره A380

بزرگترین هواپیما مسافربری جهان که با ورود ان بسیاری از فرودگاه ها مجبور شدند تمامی تجهیزات فرود خود را ارتقا دهند. این ایرباس در سه کلاس پروازی توانایی جابه جایی ۵۲۵ و در یک کلاس پروازی ۸۵۳ مسافر را دارد. لوکس ترین فرست کلاس و بیزینس کلاس ها در این مدل هواپیما طراحی شده، البته برای هر ایرلاین با ویژگی خاص. سنگاپو ایرلاین، اولین ایرباس A380 را دریافت کرد. ۸۵ درصد این هواپیما از مواد قابل تجزیه ساخته شده است. سرگرم کننده ترین امکانات در این هواپیما قرار دارد. ارام ترین و بی صدا ترین کابین را a380 دارد

بهترین هواپیماهای مسافربری جهان که آرزوی هر مسافر است؟

کریستال اسکای ( crystal sky )

عموما شرکت های معروف هواپیما سازی، هواپیما های خود را به گونه ای می‌ سازند که حتی مردم عادی نیز بتوانند بلیط پرواز این هواپیما ها را تهیه کنند.

اما یکی از گران ترین و لوکس ترین هواپیما های موجود در جهان که مربوط به شرکت بوئینگ میباشد، هواپیما بوئینگ کریستال اسکای است.

یکی از خاص ترین هواپیما های تولید شده در جهان کریستال اسکای است.

بهترین خدمات ارائه شده توسط کریستال اسکای

سالن غذاخوری بزرگ و لوکس برای همه مسافران حضور بهترین آشپز های جهان در جهت ارائه بهترین غذا ها به مسافران در کریستال اسکای از بهترین مواد اولیه غذایی استفاده می شود. از مهم ترین امکانات در حین سفر های طولانی وجود راحتی صندلی و جایگاه است بلیط های سفر با این هواپیما عموما در راسته سفر های طولانی فروخته می شود. صندلی های این هواپیما بسیار راحت است و به صورت کامل به شکل تخت می شود و جلوی پای مسافران فاصله بسیاری دارد . سرویس بهداشتی و حمام این هواپیما نیز جزو بهترین امکانات آن به شمار میرود. در حمام های این هواپیما بهترین شامپو ها، صابون ها و تمامی موارد بهداشتی پیدا می‌شود تا مسافران بتوانند در طول سفر با خیالی آسوده حمامی گرم را در هواپیما تجربه کنند.

امکانات دیجیتالی موجود در کریستال اسکای

در هوایپما های کریستال اسکای شما به راحتی می توانید به تلفن های ماهواره ای موجود دسترسی داشته باشید مسافران کریستال اسکای می توانند در طول پرواز خود با افراد دیگر تماس داشته باشند. مسافران این هواپیما می توانند از تلویزیون عمومی هواپیما استفاده کنند و اگر خواهان تماشای شبکه بخصوصی باشند می توانند از تلویزیون های شخصی استفاده کنند. در اکثر هواپیما امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارند اما مسافران کرسیتال اسکای می توانند در تمام طول سفر خود از وای فای رایگان این هوایپما بهره ببرند. وای فای این هواپیما از سرعت مطلوبی برخورد دار است و در اختیار تمام مسافران‌ قرار میگیرد.

و :

در تمامی سفرهای کریستال اسکای تنها ۸۰ بلیط فروخته می شود. این هواپیما در برخی از سفر های خود امکان سفر ۱۹ ساعت بدون توقف را نیز داشته است و این اتفاق یکی دیگر از امکانات شگفت‌انگیز این هوایپما می باشد.

بهترین هواپیماهای مسافربری جهان که آرزوی هر مسافر است؟

اولین هواپیما مسافربری جهان

بهترین هواپیماهای مسافربری جهان که آرزوی هر مسافر است؟

شروع سفر هوایی از سال ۱۹۱۴ میلادی انجام شد و پس از آن به مرور این نوع جابه جایی در بین مردم شناخته تر شد.

آغاز بدون توقف سفر های هوایی شرکت ای سی تی با انجام نخستین پرواز مسافربری سال ۱۹۱۹ از پاریس به لندن بود.

پرواز سال ۱۹۱۴:

در اول ژانویه سال ۱۹۱۴ انجام شد تونی جانوس خلبان این پرواز بود ۳۴ کیلومتر را طی کرد ۲۳ دقیقه طول کشید از سن پترزبورگ به تامپا انجام شد

پرواز سال ۱۹۱۹:

این پرواز با سرعت ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت انجام شد. این پرواز در حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشید. این پرواز نخستین پرواز شرکت ای سی تی بود

با انجام اولین پرواز مسافربری تا امروز نه تنها حرکت هواپیماهای مسافربری و باری و … متوقف نشده بلکه تقریبا هر روز به تعدادشون اضافه هم می شود.

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

ثبت امتیاز

امتیاز مطلب 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که به این مطلب رای می‌دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش