هشدار وزارت بهداشت درباره کاهش پوشش واکسیناسیون کودکان/ خطر بازگشت مجدد فلج اطفال و سیاه سرفه


هشدار وزارت بهداشت درباره کاهش پوشش واکسیناسیون کودکان/ خطر بازگشت مجدد فلج اطفال و سیاه سرفه

سخنگوی وزارت بهداشت درباره کاهش پوشش واکسیناسیون کودکان و خطر بروز بیماری‌هایی مانند فلج اطفال، سرخک و سیاه‌سرفه هشدار داد.

هشدار وزارت بهداشت درباره کاهش پوشش واکسیناسیون کودکان/ خطر بازگشت مجدد فلج اطفال و سیاه سرفه

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش پوشش واکسیناسیون در دوران کرونا اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون کودکان در کشورمان پیش از شیوع کرونا بالای ۹۵ درصد بود اما متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در کشور پوشش واکسیناسیون برای نخستین بار در ۲۵ سال گذشته به کمتر از ۹۵ درصد رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد : تداوم کاهش واکسیناسیون می‌تواند سلامت کودکان ایران زمین را با خطر جدی مواجه کند و احتمال بروز بیماری‌هایی مانند فلج اطفال، سرخک، دیفتیری یا سیاه‌سرفه وجود دارد.

لاری تاکید کرد: واکسیناسیون سپر اصلی دفاعی بدن کودکان در برابر بیماری‌های عفونی محسوب می شود، از طرفی واکسیناسیون با تقویت سیستم ایمنی بدن، موجب محافظت نسبی کودکان در مقابل بیماری کرونا هم خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: انجام واکسیناسیون کودکان از جمله کارهای ضروری است که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا باید برای انجام آن از منزل خارج شد.

لاری ادامه داد: نگرانی خانواده‌ها از مراجعه به مراکز بهداشتی برای دریافت خدمات واکسیناسیون به دلیل انتقال ویروس کرونا همواره مورد توجه مسئولان بهداشتی کشور بوده است و به این منظور همه تمهیدات بهداشتی لازم جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری در پایگاه‌های سلامت کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با درخواست از والدین برای انجام واکسیناسیون به موقع کودکان بیان کرد: از مردم می خواهیم در اسرع وقت ضمن تماس با پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت از پوشش کامل برنامه واکسیناسیون فرزند خود اطمینان حاصل کنند و در صورت تاخیر در تزریق واکسن آنها در اولین فرصت با در دست داشتن کارت واکسیناسیون به پایگاه‌های سلامت یا خانه‌های بهداشت محل زندگی خود مراجعه کنند.

لاری یادآوری کرد: امیدواریم با عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در کشور باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو