20 آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی شعر رضوی


20 آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی شعر رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره ملی شعر رضوی در بخش‌های مختلف رقابتی برگزار می‌شود و 20 آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است ضمن آنکه مراسم اختتامیه این جشنوراه 30 آذرماه در کرمان برگزار خواهد شد.

20 آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی شعر رضوی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز شنبه، 15 شهریورماه با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌ها گفت: جشنواره ملی شعر رضوی را استان کرمان بنیان‌گذاری کرده و ربع قرن است که این جشنواره به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا در استان کرمان هستیم و از این رو برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری استان به سمت فضای مجازی رفته است افزود: تولیدات فرهنگی و هنری را باید به نسبت ظرفیت فضای مجازی انجام داد و این تولیدات را در این فضا بارگذاری کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: حضرت رضا(ع) می‌فرماید، رحمت خدا بر کسی که دین و ولایت ما را زنده نگه می‌دارد و هنرمندان نیز سعی می‌کنند با استفاده از ابزار هنر این کار را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی از سال 73 از استان کرمان کلید خورد که نشان از عشق هنرمندان و شاعران کرمانی به اهل بیت(ع) است تصریح کرد: از ویژگیهای جشنواره شعر رضوی برای استان کرمان وجود دبیرخانه آن در داخل استان است و امروز جشنواره یک ساختار و تشکیلات اجرایی و اداری منسجم دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا جشنواره دچار روزمرگی نشود و هر ساله با نوآوری و ایدههای جدید در برگزاری جشنواره روبه‌رو باشیم اظهارکرد: تمام مدیران وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و دبیران تخصصی این جشنواره سعی کردند که جشنواره باشکوه برگزار شود که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 21 هزار اثر شعر در سال‌های مختلف برگزاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و همچنین تاکنون 14 مجموعه اشعار قرائت شده شاعران نیز به چاپ رسیده است گفت: سعی می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی و هنری استان کرمان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل نشود و این برنامه‌ها با شرایط خاص برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه حداقل سه برنامه و جشنواره ملی دیگر تا پایان سال در استان کرمان با شرایط در نظر گرفتن ویروس کرونا برگزار خواهد شد اظهارکرد: اهداف برگزاری این جشنواره اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه است.

وی با بیان اینکه دبیر تخصصی سوگواره دکتر حسینخانی از اساتید دانشگاه انتخاب شده و دغدغه برگزاری جشنواره در این سال‌ها را داشته‌اند تأکید کرد: جشنواره در بخش‌های مختلف رقابتی برگزار می‌شود و 20 آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است ضمن آنکه مراسم اختتامیه این جشنوراه 30 آذرماه در کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا