پورشه به دنبال همکار برای توسعه سوخت‌های مصنوعی


پورشه به دنبال همکار برای توسعه سوخت‌های مصنوعی

پورشه وارد بازی خودروهای الکتریکی شده اما این به معنی رها کردن پیشرانه‌های درون‌سوز نیست. البته ژرمن‌ها می‌خواهند پیشرانه‌های درون‌سوز کاراتری را تولید کنند و به همین خاطر برنامه‌های خود برای تحقیق درباره سوخت‌های مصنوعی که با نام eFuel هم شناخته می‌شوند را اعلام کرده است. اگرچه سوخت‌های مصنوعی تکنولوژی نوینی هستند اما پورشه اعلام … The post...

پورشه وارد بازی خودروهای الکتریکی شده اما این به معنی رها کردن پیشرانه‌های درون‌سوز نیست.

پورشه به دنبال همکار برای توسعه سوخت‌های مصنوعی

البته ژرمن‌ها می‌خواهند پیشرانه‌های درون‌سوز کاراتری را تولید کنند و به همین خاطر برنامه‌های خود برای تحقیق درباره سوخت‌های مصنوعی که با نام eFuel هم شناخته می‌شوند را اعلام کرده است.

اگرچه سوخت‌های مصنوعی تکنولوژی نوینی هستند اما پورشه اعلام کرده این سوخت‌ها از دی‌اکسید کربن و هیدروژن ساخته می‌شود، ترکیباتی که می‌توان با استفاده از انرژی تجدید پذیر آن‌ها را تولید کرد. این روش از نظر زیست‌محیطی روشی ایده آل خواهد بود.

پورشه می‌گوید سوخت‌های مصنوعی از نظر تناسبات پایه تفاوتی با نفت سفید، گازوئیل یا بنزین تولید شده از نفت خام ندارند. البته این سوخت‌ها کمیاب‌تر بوده و خودروسازانی همچون مرسدس به تحقیق و توسعه درباره آن‌ها متقاعد نشده‌اند.

پورشه به دنبال همکار برای توسعه سوخت‌های مصنوعی

پورشه همواره متفاوت عمل کرده و بنابراین به دنبال همکارانی برای تولید آزمایشی سوخت‌های مصنوعی است. هدف این کار اثبات این موضوع است که کل فرایند تولید و زنجیره تأمین را می‌توان صنعتی کرد. این خودروساز خوش‌نام همچنین اظهار داشته به دنبال انعطاف بیشتر است زیرا می‌خواهد زنجیره‌ای را تشکیل دهد. البته پورشه به جزئیات این سخنان اشاره نکرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا شرکتی با پورشه همراه خواهد شد یا خیر اما میشائیل اشتینر رئیس بخش تحقیق و توسعه این خودروساز گفته است: “حمل‌ونقل الکتریکی یک تکنولوژی جذاب و متقاعدکننده است اما این تکنولوژی با سرعت کمتر از انتظاری ما را به سمت اهداف پایدار خود رهنمون می‌کند.” او می‌گوید به همین خاطر است که پورشه به توسعه سوخت‌های مصنوعی متعهد است زیرا پیشرانه درون‌سوز در سال‌های آتی همچنان حرف اول را در صنعت خودرو خواهد زد.

پورشه به دنبال همکار برای توسعه سوخت‌های مصنوعی

اشتینر خاطرنشان می‌سازد پورشه خواهان دخیل شدن در فرایند توسعه سوخت‌های مصنوعی بوده و بنابراین می‌تواند از تناسب این سوخت‌ها با پیشرانه‌های پرفورمنس اطمینان حاصل کند. او از سوخت‌هایی همچون E10 انتقاد می‌کند و می‌گوید معایب این سوخت بیش از مزیت‌های آن است.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی