«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی


«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

بچه‌های مسجد امام سجاد(ع) آمل با تولید و توزیع اقلام بهداشتی و اجرای طرح‌های نو و خلاقانه همانند « هر کوچه یک شهید، یک روضه» به تأسی ازجمله معروف« ما ملت امام حسینیم» همچنان برای قطع زنجیره کرونا و کمک به مردم و کادر درمانی در سنگر پشتیبانی حاضرند.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ از زمان بحرانی شدن شیوع کرونا تا به امروز و از همان دوران کمبود ماسک و لوازم پیشگیرانه برای مصونیت مردم از ابتلا به این ویروس کشنده، شاهد کمک پایگاه‌های مردمی و فعالیت قرارگاه‌های جهادی جهت خدمت‌رسانی به مردم بوده و هستیم.

گفتنی است، فعالیت این گروه‌ها باهدف مبارزه با ویروس کرونا تا زمان از بین رفتنش ادامه خواهد داشت، چراکه حس نوع‌دوستی در دل مردم ما جاری است، اغراق نیست اگر بگوییم جهادگران ما خستگی‌ناپذیر هستند و بی جیره و مواجب در خدمت‌گزاری حاضر هستند تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید مدیریت جهادی راهگشای مشکلات است.

ناگفته نماند، ما اهالی رسانه نشر اخبار در خصوص اقدامات جهادی این گروه‌های مردمی را وظیفه خود دانسته و آن را گامی در جهت همه‌گیر شدن فرهنگ نوع‌دوستی و عطوفت در بین مردم می‌دانیم، شاید این جمله تکراری شده باشد ولی لازم است باری دیگر بگوییم، کرونا برای ما تهدیدی بود که تبدیل به فرصت شد...

جالب است بدانیم که در میان فعالان خیررسانی و خدمت به مردم، گروهی بسیار فعال با بیشترین کمیت در بحث‌های عام‌المنفعه به پشتوانه حضور مسجدی، در طول این هفت ماه بحرانی در بحث کرونا، هر روز باانرژی تر از روز قبل عمل کرده و موردتوجه اهالی محل و شهرشان قرار گرفتند، ازاین‌رو پس از گذر از دهه اول محرم مصاحبه‌ای با مدیر قرارگاه فرهنگی جهادی سجادیه ترتیب داده‌شده که شمارا به خواندش دعوت می‌کنیم:

* فعالیت خط تولید ماسک و بی‌نیاز کردن هزاران نفر

« قاسم بناگر» با اشاره به ارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته در این کانون از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیان می‌کند: همان‌طور که می‌دانید به سفارش‌ رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز کرونایی با همکاری بچه‌های مسجد امام سجاد(ع) خط تولید خانگی ماسک را راه‌اندازی کرده و هزاران ماسک تولید و توزیع شد، پروسه تولید پس از یک وقفه کوتاه در موج دوم کرونا نیز راه‌اندازی شد.

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

*حضور در رزمایش مؤمنانه و زیست‌محیطی

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری سجادیه مسجد امام سجاد (ع) شهرستان آمل ادامه می‌دهد: در مراحل اول و دوم رزمایش مؤمنانه فعالیت داشتیم، همچنین در رزمایش زیست‌محیطی علاوه برضدعفونی اماکن پرتردد و محل توسط بچه های مسجد، با رمز «یا علی بن الحسین» یک‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌های هر هفته از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب اقدام به توزیع محلول ضدعفونی‌کننده دست و ماسک بین شهروندان شد.

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

بناگر یادآور می‌شود: اعضای کانون فرهنگی هنری سجادیه با محوریت امام جماعت طرح‌های نو برای انجام کارهای مسجدی در سایه کرونا ارائه دادند، همچنین در دهه ولایت شاخه‌های گل برای ترویج فرهنگ غدیر و نشر مهربانی بین کسبه محله و اهالی منطقه سجادیه توزیع شد.

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

* اجرای پویش همگانی زمزمه‌ی عاشورایی

وی ادامه می‌دهد: پیرامون اجرای پویش همگانی زمزمه‌ی عاشورایی«چله زیارت عاشورا» با عنوان «هر خانه یک هیئت» را به مدت ۴۰ روز داشتیم، اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی برای مردم، کادر درمانی و بیماران در قالب طرح‌های نذر سلامتی و نذر حسینی تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

وی با اشاره به پشت سرنهادن دهه اول ماه محرم، اضافه می‌کند: مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) را هم‌زمان با نماز جماعت مغرب و عشا به‌ همراه سخنرانی و مداحی به مدت ۴۰ دقیقه داشتیم، در بین افراد بافاصله گذاری اجتماعی یکی در میان از عکس شهدای شاخص شهرستان آمل استفاده کردیم گویی شهدا در جلسه حضور دارند.

* اجرای طرح «هر کوچه یک شهید، یک روضه ارباب»

بناگر اعلام می‌کند: توزیع ۲۵۰ بسته غذایی به‌صورت خام بین خانواده‌های نیازمند، توزیع محلول و ماسک، اجرای طرح «هر کوچه یک شهید، یک روضه ارباب»، هر شب پخش سخنرانی و مداحی به‌صورت کلیپ در صفحه تلگرام و اینستاگرام مسجد، برگزاری مراسم شام غریبان و مراسم ظهر عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله برنامه‌های موفق این کانون در این ایام بود.

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

*گفت‌وگو با یکی از این ۵۰ نفر

گفتنی است، اعضای این کانون شامل؛ کودکان، نوجوانان و جوانان بوده که در گروه ۳۰ نفره برادران و ۲۰ نفره خواهران قرار دارند، این افراد همواره پای‌کار بودند و خوشبختانه ضمن رعایت موارد پیشگیرانه تاکنون دچار مشکل خاصی نشدند.

«امید شکری» یکی از جوانان فعال در کانون فرهنگی هنری سجادیه مسجد امام سجاد (ع) شهرستان آمل به گفت‌وگو با ما می‌پردازد و به نمایندگی از اعضای دیگر کانون سخن گفته و به نکته مهمی که اولویت برای همه افراد حاضر در کانون است اشاره‌کرده و تأکید می‌کند: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و احترام گذاشتن به ستاد ملی مقابله با کرونا همواره مدنظرمان بوده و هست.

وی متذکر می‌شود: از اینکه یکی از خادمان در کانون فرهنگی مسجد محله هستم خدا را شکر می‌کنم و اگر توان داشته باشم این‌ فعالیت‌ها را ادامه خواهم داد، ما در کانون تمامی مراسم‌هایی را که موجب ازدحام جمعیت می‌شد کنسل کردیم.

*از برگزاری نذر حسینی تا نذر سلامتی

شکری اضافه می‌کند: فاز فعالیت‌های ما در سه بخش محرم حسینی، نذر حسینی و نذر سلامتی اجرا شد که موردتوجه و حمایت مردم قرار گرفت،در اوج کمبود مواد ضدعفونی‌کننده ما حدود ۵۰۰ لیتر محلول بین مردم توزیع کردیم.

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

این جوان فعال مسجدی، یادآور می‌شود: در بحث نذر حسینی به جهت حفظ سلامتی خانواده‌های نیازمند در بخش مرکز نیکوکاری غذای آماده تحویل نگرفتیم بلکه مواد غذایی را به‌صورت خام تحویل و بین مردم نیازمند توزیع کردیم.

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

* شرایط بد جوی نتوانست مانع عزاداری شود

وی با اشاره به یکی از فعالیت‌های خوب بچه‌های مسجد امام سجاد(ع) که بازتاب خوبی داشت، اظهار می‌کند: پخش زیارت عاشورا از اولین شب محرم به مدت ۱۵ دقیقه از مناره مسجد در ساعت ۱۰ شب که آرامش در محله حاکم بود و حتی به بلندترین ساختمان‌ها می‌رسید موردتوجه مردم قرار گرفت.

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

شکری تأکید می‌کند: حتی شرایط بد جوی و بارندگی در محرم جاری نتوانست مانع از جولان دلدادگی ما نسبت به سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) شود، طرح «هر کوچه یک شهید، یک روضه ارباب» به‌خوبی برگزار شد، جالب است بدانید که در یک کوچه شهر منزل ۸ شهید وجود داشت که مراسم عزاداری ویژه‌ای در کنارشان داشتیم.

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

*ما ملت امام حسینیم تنها یک شعار نیست

این فعال در کانون سجادیه آمل بابیان اینکه جمله معروف شهید قاسم سلیمانی با عنوان« ما ملت امام حسینیم» یک شعار نیست بلکه برند عاشورایی این سردار شهید است چراکه حاج قاسم سلیمانی به‌درستی درس آموخته مکتب عاشورا بودند، ادامه می‌دهد: با شعار «ما ملت امام حسینیم» در شبکه‌های اجتماعی هر شب از محرم را اقدام به برگزاری مراسم عزاداری، سخنرانی و مداحی کردیم، پس‌زمینه اجرا پوستر «ما ملت امام حسینیم» بوده است، فضای داخلی مسجد مزین به نام امام حسین (ع) و شهدای آمل است، این برنامه‌ها تا آخرین روز از ماه محرم ادامه خواهد داشت، ما این اقدامات با شور و شوق انجام می‌دهیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

«هر کوچه یک شهید، یک روضه» مواجهه ای خلاقانه با برند عاشورایی شهید سلیمانی

به گزارش شبستان؛ در امتداد این اقدامات با مدیریت یکپارچه و جهادی یک فرد با زیرمجموعه ۵۰ نفری، بسیاری از نیازمندان، آسیب دیدگان از کرونا، دلدادگان حسین (ع) با خیالی راحت به اقداماتشان چشم دوختند، گویی کرونا قلوب مردم را به هم نزدیک کرد تا جایی که این افراد از دل همین مردم قامت راست کرده و سعی دارند با هر اقدامی حتی بسیار کوچک باری را از روی دوش هم بردارند.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی