درگیری معترضان پورتلندی با پلیس در نود و نهمین شب اعتراضات


درگیری معترضان پورتلندی با پلیس در نود و نهمین شب اعتراضات

معترضان پورتلندی در نود و نهمین شب اعتراضات خود با پلیس آمریکا درگیر شدند.

درگیری معترضان پورتلندی با پلیس در نود و نهمین شب اعتراضات

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، در نود و نهمین شب اعتراضات در پورتلند، پس از آنکه پلیس اعلام کرد هرگونه تجمعی خلاف قانون است، معترضان با پلیس درگیر شده و شماری از آن‌ها بازداشت شدند.

طبق اعلام دیلی میل، چند صد تن از معترضان جمعه شب به وقت محلی در پارک «کنتون» جمع شدند و پس از آن مسیر خود را به سمت انجمن پلیس پورتلند در خیابان لومبارد ادامه دادند؛ جایی که نیرو‌های پلیس با ابزار مبارزه با ناآرامی به انتظار معترضان ایستاده بودند.

پلیس از معترضان خواست تا متفرق شده و از دارایی‌های خصوصی دوری کنند و آن‌ها را تهدید به بازداشت کرده و از گاز اشک آور استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، اندکی پیش از نیمه شب و حدود یک ساعت بعد از آنکه معترضان جمع شده بودند، نیرو‌های پلیس اعلام کردند که تجمع آن‌ها غیرقانونی است و پس از آن با حرکت بسوی معترضان تلاش کردند آن‌ها را متفرق کنند.

پلیس با دویدن در خیابان‌های پورتلند، اقدام به ضرب و شتم معترضان و بازداشت آن‌هایی کرد که علی رغم دستور پلیس، صحنه اعتراضات را ترک نکرده بودند.

پلیس پورتلند تأیید کرد شماری افراد را بازداشت کرده؛ اما شمار دقیق آن‌ها را اعلام نکرد.

پیشتر رسانه‌ها اعلام کرده بودند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای فرمانی دستور داد تا روند قطع بودجه شهر نیویورک و سه شهر دیگر که ادعا شده مقامات این شهر‌ها به معترضان اجازه اقدامات خلاف قانون را به معترضان داده اند، قطع و بودجه پلیس در این شهر‌ها کاهش یابد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه با امضای فرمانی ۵ صفحه‌ای دستور داد تا تمامی سازمان‌های دولت فدرال آمریکا موظف باشند تا گزارش‌هایی را به کاخ سفید در زمینه مدیریت و جزئیات بودجه‌ای که می‌توان مورد بازبینی قرار داد، ارسال کنند.

براین اساس، شهر‌های نیویورک، پورتلند و حتی واشنگتن در میان اهداف اولیه این فرمان ترامپ قرار دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی