جزئیات اجرای طرح ارتقای امنیت زنان در گذر بزرگراه شهید نواب


جزئیات اجرای طرح ارتقای امنیت زنان در گذر بزرگراه شهید نواب

معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه 10 شهر تهران جزئیات اجرای طرح ارتقای امنیت زنان در گذر پشت بزرگراه شهید نواب صفوی را تشریح کرد.

مهران ماندگار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، درباره اجرای طرح امنیت زنان در منطقه 10 شهر تهران، اظهار کرد: تراکم و بافت جمعیتی مجتمع‌های بزرگراه شهید نواب صفوی، به مرور زمان تغییر کرد؛ واحدهای تجاری این محدوده با استقبال مواجه نشدند، اکثر آنها تعطیل شدند و برخی دیگر از واحدهای تجاری کوچک نیز حالت مجردنشین پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مواردی مانند حضور کارتن خوابها و دیگر مشکلات نیز در حال افزایش بود، ادامه داد: دیواره‌ای که در این محدوده وجود دارد منجر به ایجاد محیط بی‌دفاع شهری به ویژه برای بانوان شده و مجموعه این عوامل باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در گذر پشت نواب شده بود از این رو شهردار منطقه هماهنگی‌هایی انجام داد و مقرر شد، گذر پشت نواب برای طرح ارتقای امنیت زنان در منطقه 10 انتخاب شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 10 تهران با اشاره به اینکه محدوده اجرای طرح از خیابان آذربایجان آغاز می‌شود و تا بریانک ادامه می‌یابد، گفت: در این محدوده حیاط‌هایی وجود دارد که متعلق به مجتمعهای نواب است و به دلیل مشکلاتی که دارد هیچ یک از آنها استفاده نمی شود؛ همچنین فضاهای سبزی که در این محیط طراحی شده بود به دلیل نشت آب به پارکینگ‌ها رها شده است.

وی افزود: اهالی این مجتمع‌ها نیز نه از این محیط‌ها استفاده می‌کنند و نه آنها را سامان می‌ دهند ولی شهرداری منطقه با اجرای طرح ارتقای امنیت قصد دارد اقدامات متعددی با مشارکت شورایاریها و شهروندان انجام دهد.

ماندگار تصریح کرد: در این راستا بازپیرایی معابر، حل مشکلات پیاده‌راه‌ها، رنگ‌آمیزی شاد نمای ساختمان‌هایی که رو به گذر نواب هستند( برای خارج شدن محیط از دلمردگی)، از بین بردن فضاهای بی‌دفاع شهری، تکمیل روشنایی محدوده و بکارگیری پروژکتور از جمله اقداماتی است که در راستای این طرح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله دیگری از کار که به مشارکت اهالی محدوده نیاز دارد، تخریب بخشی از باغچه‌ها و تبدیل آنها به حیاط و عایق‌کاری برخی دیگر از این محیطها برای ایجاد فضای سبز است اما نگهداشت آنها باید بر عهده اهالی باشد. این فضاها به محیطی برای بازی کودکان و گذران وقت سالمندان تبدیل می شود.

معاون شهردار منطقه 10 شهر تهران تصریح کرد: اجرای این طرح آغاز شده و آن را از رفوژ نواب آغاز کرده‌ایم و با نصب بنرهایی در سطح منطقه از مردم درخواست کرده ایم نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه طی 6 ماه آینده این محدوده متحول خواهد شد، گفت: با واحدهای تجاری نیز وارد مذاکره شده‌ایم، به برخی اخطار داده شده و از برخی دیگر خواسته‌ایم کسب و کار خود را مجدداً راه‌اندازی کنند. در صورت تحقق این امر وضعیت محدوده مذکور دگرگون خواهد شد.

به گفته ماندگار، برای اجرای این طرح 4 میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟