نحوه آموزش حضوری، تخفیف شهریه و اینترنت در ترم تحصیلی جدید


نحوه آموزش حضوری، تخفیف شهریه و اینترنت در ترم تحصیلی جدید

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به بیان توضیحاتی درباره نحوه آموزش حضوری، تخفیف شهریه و اینترنت در ترم تحصیلی جدید پرداخت.

نحوه آموزش حضوری، تخفیف شهریه و اینترنت در ترم تحصیلی جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره جزئیات شروع ترم تحصیلی جدید گفت: سال تحصیلی جدید با ثبت نام الکترونیکی دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی و در تمام دانشگاه‌ها شروع شده است.

او در ادامه درباره تاخیر در شروع ترم جدید، بیان کرد: در برخی دانشگاه‌ها به علت اینکه برنامه‌های متنوعی در قالب ترم تابستان و یا برای جبران کاستی‌های ترم گذشته در نظر گرفته شده بود، روز گذشته ترم تحصیلی شروع نشد و به همین دلیل آغاز کلاس‌ها در ترم مهر یکسان نیست. بعضی از دانشگاه‌ها از هفته آینده و برخی از آن‌ها آخر شهریور سال تحصیلی را شروع می‌کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه بیان کرد: در مناطقی که دانشجویان بومی غلبه داشته باشند و نیازی به تردد نباشد دانشگاه‌ها می‌توانند کلاس‌ها را حضوری برگزار کنند، ولی عمده آموزش‌ها مجازی خواهد بود.

مشکل عمده آموزش الکترونیک در کشور بحث ارتباطات است

او در ادامه درباره میزان فراهم شدن زیر ساخت‌های آموزش الکترونیک توسط وزارت ارتباطات گفت: مشکل عمده آموزش الکترونیک در کشور بحث ارتباطات و از حیث پهنای باند، سرعت، زیر ساخت، قابلیت اطمینان و هزینه است. وزارت ارتباطات ترم قبل درباره هزینه اینترنت همکاری خوبی با دانشگاه‌ها و دانشجویان داشته است.

خاکی صدیق در ادامه بیان کرد: وزارت ارتباطات درباره سرعت اینترنت و قابلیت اطمینان سرویس دهی اینترنتی در ترم تحصیلی جدید قول مساعدت داده است تا با کمترین مشکلی ترم را به پایان برسانیم. البته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تجربه خوبی را ترم گذشته داشتند و می‌توانند با تنظیم کلاس‌ها مشکلات را بر طرف کنند.

میزان شهریه ترم تحصیلی جدید دانشگاه ها

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه درباره میزان شهریه ترم پیش رو گفت: تصمیم گیری نهایی در این رابطه با هیات امنا است. اگر چه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما هزینه‌های دانشگاه سر جای خودش باقی است. اما تخفیف، افزایش و کاهش شهریه مربوط به دانشگاه است و هر موسسه آموزش عالی با توجه به شرایط خودش در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.

معاون وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه اساتید در تابستان تولید محتوا را انجام داده اند، اضافه کرد: اساتید تجربه لازم را کسب کرده اند و امیدواریم آماده ارائه دروس با کیفیت لازم باشند.

بیشتر بخوانید

احتمال آغاز ترم آینده برای دانشجویان جدیدالورود از بهمن ماه لو رفتن سوالات کنکور اصلا امکان پذیر نیست شروع ترم تحصیلی آینده آبان است/ آموزش قطعاً مجازی است لزوم ارائه آموزش‌های مجازی برای دانشجویان خارجی نحوه حضور دانشجویان در ترم تحصیلی جدید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!