داستان زندگی دختری انقلابی در «محبوبه صبح»


داستان زندگی دختری انقلابی در «محبوبه صبح»

همزمان با سالروز قیام خونین 17 شهریور، فرهنگ‌سرای خانواده اثر داستانی «محبوبه صبح» اثر راضیه تجار را در قالب فتوکلیپ به علاقه‌مندان کتاب معرفی می‌کند.

داستان زندگی دختری انقلابی در «محبوبه صبح»
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای خانواده؛ کتاب داستان «محبوبه صبح» در ارتباط با زندگی محبوبه دانش، دختر هفده ساله انقلابی است که در واقعه هفده شهریور به فیض شهادت رسید.

بخشی از فضای این اثر برگرفته از واقعیت و بخشی دیگر داستانی است که نویسنده در آن بیش‌تر با وفاداری به واقعیات زندگی این شهید، از ظرایف و عناصر داستانی در خلق موقعیت‌ها بهره برده‌ است.

«محبوبه صبح» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گسترش فرهنگ حلم و مهربانی و به منظور تقویت و استحکام خانواده با بهره گیری از دو عنصر مهم و تاثیرگذار وفاداری و گذشت برگزار می‌شود.
در قسمتی از کتاب این‌گونه آمده است:
«روز ۱۷ شهریور بود. محبوبه تا صبح بارها از خواب برخاسته و به عقربه‎های شب‎نمای ساعت نگاه کرده بود. ساعت شش صبح بود که باز همان بلوز چهارخانه و شلوار لی‎اش را پوشید. زهرا خانم در آشپزخانه صبحانه حاضر می‎کرد. با شنیدن صدای در، به محبوبه سرک کشید.
ـ محبوبه‎ جان، بیدار شدی؟
ـ سلام مامان ‎جان!
ـ سلام به روی ماهت. ای بابا، باز که حاضریراق شدی!
ـ مثل اینکه بی‎خبرید. روز عید فطر، اعلام شد جمعه صبح ساعت هشت، میدان ژاله. من هم دارم می‎روم.»

کتاب «محبوبه صبح» در سال ۱۳۹۳ از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه یاد شده می‌توانند ۱۶ شهریور به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade @ و Ketabkhanekhanevade @ مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج