عراق حضور نیرو‌های سعودی در پایگاه التاجی را رد کرد


عراق حضور نیرو‌های سعودی در پایگاه التاجی را رد کرد

فرماندهی عملیات مشترک عراق اخبار مربوط به حضور داشتن نظامیان سعودی در پایگاه التاجی و خروج آن‌ها به همراه نیرو‌های ائتلاف آمریکایی از این پایگاه را تکذیب کرد.

عراق حضور نیرو‌های سعودی در پایگاه التاجی را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المصدر نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌ای اخبار منتشره درباره حضور نیرو‌های سعودی در پایگاه التاجی بغداد را تکذیب کرد.

خبرگزاری واع به نقل از سرلشکر تحسین الخفاجی نوشت: برخی از خبرگزاری‌ها درباره خروج نیرو‌های سعودی از پایگاه التاجی گزارش داده‌اند، این خبر‌ها بی اساس است و چنین چیزی صحت ندارد.

این فرمانده عراقی افزود نیرو‌های حاضر در پایگاه هوایی التاجی نیرو‌های امنیتی عراق هستند. در گذشته نیرو‌های ائتلاف بین المللی نیز در این پایگاه بودند، اما این نیرو‌ها به طور رسمی مواضع خود در این پایگاه را تحویل نیرو‌های عراقی دادند.

رسانه‌های خبری اخیرا گزارش دادند سربازان سعودی به همراه کاروانی از نیرو‌های ائتلاف آمریکایی که از پایگاه التاجی عقب نشینی کرده، وارد پایگاه آمریکایی شدادی در حومه جنوبی حسکه در سوریه شدند.

روز یکشنبه ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا با اعلام تحویل سایت‌های آموزشی به ارزش ۳۴۷ میلیون دلار به نیرو‌های عراقی، خروج خود از پایگاه التاجی را تائید کرد.

شایعات مربوط به خروج نیرو‌های سعودی از پایگاه التاجی اولین بار روز جمعه رسانه‌ای شد. روز جمعه گزارش‌های خبری مبنی بر ورود نیرو‌های نظامی عربستان از عراق به سوریه در رسانه‌ها منتشر شد.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی