90 درصد مردم قصرشیرین در سومین مرحله غربالگری کرونا پایش شدند


90 درصد مردم قصرشیرین در سومین مرحله غربالگری کرونا پایش شدند

قصرشیرین- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: 90 درصد مردم این شهرستان در سومین مرحله غربالگری کرونا از طریق سامانه 4030 پایش شدند.

دکتر رضا منصوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون سه مرحله غربالگری از طریق سامانه ۴۰۳۰ انجام شده و در مجموع ۱۱۶ تن ابتلا به کرونا در این شهرستان داشته ایم.

وی اظهارداشت: هم اکنون به لحاظ ابتلا به کرونا وضعیت شهرستان در روزهای اخیر روند کاهشی داشته و این مرهون همکاری و حساسیت مردم در رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: ویروس کرونا همانند قبل تضعیف نشده و همچنان قربانی می گیرد و برای مقابله با این بیماری ویروسی نیاز است مردم ضمن استفاده از ماسک در بیرون از منزل و اماکن عمومی حتما فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت دست ها و شستشوی مرتب دست ها و ضدعفونی وسایل را مورد توجه قرار دهند.

منصوری گفت: باتوجه به بازگشایی مدارس نظارت بر وضعیت مدارس و رعایت بهداشت توسط کارشناسان بهداشتی ما مرتب انجام می شود و مهم ترین عامل برای حفظ سلامت فرزندان ما ارایه آموزش های فردی مبنی بر رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی یک متر و ۸۰ سانتی متر به آن ها است که همگی ملزم به رعایت آن و انجام چنین مواردی برای در امان ماندن از این ویروس هستیم.

وی اظهار داشت: همچنین نظارت بر ادارات نیز به صورت مرتب انجام می شود و خوشبختانه تمامی موارد بهداشتی از سوی ادارات شهرستان و کارکنان آن ها رعایت می شود.

او ادامه داد: در صورتی که همه مردم بهداشت فردی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند و با فاصله اجتماعی در بیرون از منزل و تمامی مکان ها حضور یابند شاهد قطع زنجیره ابتلا به بیماری کرونا خواهیم بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: نظارت بر اماکن، مراقبت های تلفنی و انجام غربالگری مردم و همین طور انجام و پیگیری روند درمان برای بیماران مواردی است که در دستور کار مجموعه بهداشتی این شهرستان است و همین جا این اطمینان را به مردم می دهم که همکاران ما در مراکز درمانی و بیمارستان به طور شبانه روزی در خدمت مردم و مراجعه کنندگان هستند.

منصوری افزود: مردم دقت کنند که در صورت ابتلا به بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا در منزل مانده و تا بهبودی کامل استراحت کنند و در صورت تشدید بیماری به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.

وی از والدین دانش آموزان نیز خواست در صورتی که فرزندشان دچار هرگونه کسالت و سرما خوردگی شد تا بهبودی کامل در منزل بماند و از فرستادن فرزند بیمار به مدرسه و مهد کودک برای حفظ سلامت دیگر دانش آموزان و کودکان پرهیز کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟