طرز تهیه نان قیفی خوشمزه


طرز تهیه نان قیفی خوشمزه

پارسینه: نان های قیفی را می توان با مواد مختلفی پر کرد، با مقداری سالاد تن و تخم مرغ های خرد شده امتحان کنید. هر طوری که آن را درست کنید طعم عالی دارد و از آن لذت خواهید برد.

طرز تهیه نان قیفی خوشمزه

گزینه های پر کردن این نان ها بی نهایت است و می تواند برای دورهمی های دوستانه یا خانوادگی اشتهای همه را به خوبی باز کنید. همچنین می توانید آن را با میوه و خامه و شکلات نیز پر کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ی نان قیفی مقاله زیر را دنبال کنید.

طرز تهیه ی نان قیفی

برای خمیر:

۴ فنجان (۵۰۰ گرم) آرد نان

۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری (۲۲ گرم) شکر

۱ قاشق غذاخوری (۵ گرم) نمک

۲۵ گرم مخمر تازه (۲/۱ قاشق غذاخوری مخمر خشک فعال)

۱/۴ فنجان (۵۰ میلی لیتر) آب گرم

۲ عدد تخم مرغ

۲/۳ فنجان (۱۷۰ میلی لیتر) شیر گرم

۴ قاشق غذاخوری (۶۰ گرم) کره بدون نمک

۱ عدد تخم مرغ زده شده

کنجد و دانه کتان

کاغذ اندازه نامه و ۸ ورق فویل آلومینیومی

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه بزرگ آرد را با شکر و نمک مخلوط کنید. مخمر تازه را در آب گرم حل کرده و به مخلوط آرد اضافه کنید. تخم مرغ و شیر را اضافه کنید و همه چیز را با هم مخلوط کنید. کره را اضافه کرده و ورز دهید تا خمیر یکدست و نرم شود. با یک حوله تمیز روی خمیر را بپوشانید و بگذارید حدوداً ۱ ساعت در یک قسمت گرم بماند تا اندازه آن دو برابر شود.

گام دوم: در همین حال می توانید مخروط ها را آماده کنید. ۲ برگ کاغذ برداشته و مخروطی درست کرده و با فویل آلومینیومی بپوشانید تا کاغذ دیگر قابل مشاهده نباشد. همین کار را تکرار کنید تا ۸ مخروط درست کنید. خمیر را به پایین و روی یک سطح آرد زده شده قرار دهید و به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید. بگذارید ۵ دقیقه استراحت کنند.

گام سوم: هر تکه خمیر را دراز لول کنید حدود ۳۰ اینچ (۸۰ سانتی متر). خمیر های لوله شده را دور مخروط های آلومینیومی بچرخانید. روی یک سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است قرار دهید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه استراحت کند.

گام چهارم: اکنون فر خود را تا ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتیگراد) گرم کنید. ۱۸ دقیقه بپزید تا زمانی که قهوه ای طلایی شود. سپس بگذارید آنها را روی قفسه های سیمی خنک شوند و آنها را با مواد مورد علاقه خود پر کنید. لذت ببرید!

منبع: آشپزی ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان