بازنگری قانون نظام وظیفه عمومی در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد


بازنگری قانون نظام وظیفه عمومی در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس از بررسی بازنگری در قانون نظام وظیفه عمومی در کمیسیون خبر داد و گفت: باید نظرات و دیدگاه‌های دستگاههای مختلف مربوط در این زمینه دریافت شود و کمیسیون در جلسات آینده هم این موضوع را بررسی خواهد کرد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگاران درباره جلسه عصر یکشنبه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت:‌ در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی، اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را درباره قانون خدمت وظیفه عمومی مطرح کردند. همچنین نمایندگان از وزارت دفاع، ستادکل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را به سمع و نظر نمایندگان مجلس رساندند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دیدگاه کلی نمایندگان بازنگری جامع در قانون خدمت وظیفه عمومی است، تصریح کرد: برای این بازنگری لازم است دیدگاه‌های دستگاه‌های مختلف از جمله ستادکل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه دریافت شود و در جلسات آینده کمیسیون این موضوع بیشتر بررسی خواهد شد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: تشکیل سازمان پدافند غیرعامل دومین موضوعی بود که کلیات آن تصویب شد البته این سازمان پیش از این تشکیل شده ولی قانونی برای تشکیل آن نبوده و حسب ابلاغ و دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده بود که نیاز به تدوین قانون برای آن وجود دارد.

عمویی خاطرنشان کرد: برای طرح بازنگری خدمت عمومی موارد قانونی لازم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد و ۳ ماده این طرح مصوب شد و ادامه بررسی آن هم در جلسات آتی کمیسیون انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم