طرز تهیه نان سیمیت ترکی بدون تخم مرغ در خانه


طرز تهیه نان سیمیت ترکی بدون تخم مرغ در خانه

پارسینه: نان سیمیت یا نون سیمیت یکی از نان شیرینی‌های شیرمال یا نوعی کلوچه سنتی کشور ترکیه است که در تمام وعده‌های روز به خصوص صبحانه و عصرانه بسیار پرطرفدار است.

طرز تهیه نان سیمیت ترکی بدون تخم مرغ در خانه

نان سیمیت ترکی را خودتان در خانه به راحتی می‌توانید درست کنید. طرز تهیه نان سیمیت یا نون سیمیت ترکی را در خانه را در مطلب زیر بخوانید.

مواد لازم برای ۶ عدد

آرد سفید نان: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر ولرم: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب ولرم: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری سرصاف

شیره انگور یا شیره خرما: ۳ قاشق غذاخوری

آب ولرم: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کنجد: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

طرز تهیه نان سیمیت ترکی بدون تخم مرغ در خانه

در طرز تهیه نون سیمیت ترکی ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس باید ۱ لیوان آب ولرم را با خمیر مایه و شکر در یک کاسه بریزید و درب آن را ببندید. ۵ دقیقه صبر کنید تا این ترکیب به خاطر وجود خمیر مایه کف کند و سپس شیر ولرم، روغن و نمک را اضافه کنید.

آرد را دو بار الک کنید و ۲ لیوان از آن را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. اضافه کردن آرد را به تدریج انجام دهید. سپس باقی مانده آرد را هم اضافه کنید و هم بزنید و ورز بدهید تا یک خمیر نرم و لطیف به دست بیاورید.

روی خمیر سلفون بکشید و به مدت ۱ ساعت آن را در یک جای گرم (مثل کابینت) بگذارید تا حسابی ور بیاید و پف کند و حجمش زیاد شود. سپس روی سطح کارتان را آرد بپاشید و خمیر را به ۱۸ چانه مساوی تقسیم کنید.

طرز تهیه نان سیمیت ترکی بدون تخم مرغ در خانه

برای درست کردن هر عدد نان سیمیت ترکی باید سه چانه را ورز دهید و رول کنید تا به شکل لوله شود. سپس هر سه لوله خمیر را از قسمت بالا به هم بچسبانید و به هم ببافید. در انتهای بافت هم باز قسمت‌های انتهایی لوله‌های خمیر را به هم بچسبانید و سپس گرد کنید. برای اینکه ابتدا و انتهای خمیر بهتر به هم بچسبند نوک انگشتان خود را با آب نم کنید. به این ترتیب با این مقدار مواد و با ۱۸ چانه خمیر ۶ عدد نان سیمیت خواهید داشت.

در یک ظرف بزرگ شیره انگور و ۱ لیوان آب ولرم را با هم مخلوط کنید. ابتدا سیمیت‌های آماده شده را در مخلوط آب و شیره و انگور بزنید و سپس روی آن‌ها کنجد بپاشید (می‌توانید با برس ترکیب آب و شیره را روی سیمیت بمالید و تمام قسمت‌های آن را آغشته کنید). کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سیمیت‌ها را روی آن بچینید.

سیمیت‌ها را در طبقه وسط فر بگذارید تا زمانی که زیر و روی سیمیت‌ها با توجه به قدرت فر شما زیر و روی آن طلایی و پخته شود. ۱۵ تا ۱۸ دقیقه زمان برای پخت سیمیت کافی است. طرز تهیه نان سیمیت ترکی با پنیر هم مرسوم است که در این صورت باید پنیر مورد علاقه‌تان را لا‌به لای رول خمیر جا دهید.

ترکیه‌ای‌ها نان سیمیت را با انواع دیپ، پنیر و مخلفاتی مثل خیار و گوجه فرنگی و انواع املت مثل املت گوجه فرنگی و املت ترکی منه من میل می‌کنند.

منبع: مجله کوروش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟