کویر هریس محل مناسبی برای برگزاری مسابقات سافاری است


کویر هریس محل مناسبی برای برگزاری مسابقات سافاری است

تبریز- ایرنا- رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی گفت: کویر شوش قوم شهرستان هریس محل مناسبی برای برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی است.

سیامک امیرخیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پتانسیل بالای گردشگری کویر "شوش قوم" افزود: با برگزاری مسابقات موتور کراس، آفرود و سافاری برای شناساندن هرچه بیشتر این کویر همکاری های لازم را انجام خواهیم داد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: کویر شوش قوم، پدیده نادری است؛ به رغم ماهیت کویر که گرم و خشک است، اطراف این کویر زمین های کشاورزی و درخت وجود دارد.

امیرخیزی با اشاره به دیگر جذابیت های کویر "شـوش قوم" اضافه کرد: در مناطق کویری معمولا وجود بادهای مداوم تپه های شنی را جا به جا می کند، ولی این ویژگی در شوش قوم چنین نبوده و شن ها از منطقه کویری خارج نمی شود.

وی اظهار داشت: گردشگران هم استانی نیز که به مناطق کویری علاقمند هستند، به جای اینکه هزاران کیلومتر مسافت را طی کنند، می توانند در عرض چند ساعت به کویر شوش قوم برسند، با این تفاوت که، ماهیت کویر گرم و خشک است اما کویر شوش قوم دارای هوای متعادل و لذت بخش است.

امیرخیزی عنوان کرد، اگر مردم و مسئولین این پدیده ها و جاذبه های گردشگری را حفظ و حمایت نمایند، شناساندن آنها به طور قطع باعث رونق و شکوفایی منطقه و فواید بسیاری برای اهالی خواهد شد.

منطقه گردشگری و کویر "شوش قوم" در جنوب شهرستان هریس و در فاصله ۸۰ کیلومتری تبریز و ۱۰ کیلومتری هریس واقع شده است.

این منطقه گردشگری، پدیده طبیعی و نادر زمین شناسی بوده که با مساحت بیش از ۶ هکتار به مانند کویری کوچک در دل منطقه زیبا و خوش آب و هوای روستای مقصودلوی از توابع بخش مرکزی هریس قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور