بزرگترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان در ایالات متحده به روایت تصویر


بزرگترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان در ایالات متحده به روایت تصویر

گجت نیوز در این مطلب سری می‌زنیم به کویر تاکسون در ایالت آریزونا در آمریکا که گورستان هواپیماهای نظامی از کار افتاده است و به یک مکان جالب و عجیب تبدیل شده است. روزنامه‌ی دیلی تلگراف با انتشار تصاویر جدید و با کیفیت ماهواره‌های عکس‌برداری، گران‌ترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان را برای اولین بار رونمایی کرد که... نوشته بزرگترین گورستان...

در این مطلب سری می‌زنیم به کویر تاکسون در ایالت آریزونا در آمریکا که گورستان هواپیماهای نظامی از کار افتاده است و به یک مکان جالب و عجیب تبدیل شده است.

روزنامه‌ی دیلی تلگراف با انتشار تصاویر جدید و با کیفیت ماهواره‌های عکس‌برداری، گران‌ترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان را برای اولین بار رونمایی کرد که گفته می‌شود قیمت آن ۳۵ بیلیون دلار آمریکا می‌باشد.

نام این پایگاه هوایی «دیویس مونتان» است که محدوده آن چیزی در حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع بوده و خانه همیشگی هزاران هواپیما و بالگرد شده و همچنین تجهیزات هوایی توسط آمریکا و هم پیمانانش در آن جای گرفته است.

بزرگترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان در ایالات متحده به روایت تصویربزرگترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان در ایالات متحده به روایت تصویر

این پایگاه نظامی قدمتی ۶۰ ساله دارد که اندازه آن تقریبا برابر با ۱۳۰۰ زمین فوتبال است. منطقه جغرافیایی دیویس مونتان در کویر تاکسون در ایالات آریزونا قرار دارد و محل تعمیر و نگهداری تجهیزات هوایی است. پایگاه ۳۰۹ تنها انبار هواپیماهای خارج از رده و غیرقابل استفاده ایالات متحده است. اولین بار عکس‌های هوایی با کیفیتی از این مجموعه عظیم که گورستان ضایعات “Bonyard” نام گرفته است توسط برنامه گوگل ارث به نمایش گذاشته شد.

بزرگترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان در ایالات متحده به روایت تصویربزرگترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان در ایالات متحده به روایت تصویر

گورستان هواپیماهای نظامی در سال ۱۹۴۶ برای خوابگاه همیشگی و ابدی هزاران تجهیزات از کار افتاده و همچنین مرکزی برای استفاده از قطعات مستعمل در نظر گرفته شده است. این پایگاه هوایی دارای هواپیماهایی همچون F14 ، Tomcast B-52 که در فیلم Top Gun مورد استفاده قرار گرفته بود و همینطور هواپیمای Thunderbolt A-10 است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان