نکات پروتز مو چیست و چه جزئیاتی را باید درباره‌ی آن رعایت کرد؟


نکات پروتز مو چیست و چه جزئیاتی را باید درباره‌ی آن رعایت کرد؟

رکنا: امروزه افرادی در دنیا وجود دارند که در کنار معضل طاسی و کم‌پشتی مو، بانک موی مناسبی ندارند. به همین دلیل نمی‌توانند کاشت را انجام داده و این مشکل را حل کنند؛ اما امروزه روش‌های ترمیم مو به شیوه‌های نوینی ایجادشده که بدون نیاز به بانک موی فرد، او را از معضل طاسی و کم‌پشتی مو نجات می‌دهند.

یکی از این روش‌ها، پروتز مو است. در این روش از بانک موی افراد دیگر استفاده کرده و آن را بر روی شبکه‌هایی از جنس نانو که به‌صورت لایه‌ای شبیه‌سازی‌شده از پوست سر انسان است، قرار می‌دهند. سپس با چسب و یا کلیپس مخصوص آن‌ها را بر روی سر فرد مراجعه‌کننده قرار داده و حالتی کاملاً طبیعی به آن می‌دهند. پروتز قرار داده‌شده بر روی سر فرد، کاملا با جنس، رنگ، حالت و نوع مو و فولیکول‌های موی فرد مطابقت داشته و برخلاف کلاه‌گیس جلوه‌ای کاملاً طبیعی دارد.

نکات پروتز مو چیست و چه جزئیاتی را باید درباره‌ی آن رعایت کرد؟

عمر پروتز مو چقدر است؟

عمر پروتز مو بسته به جنس موی کارشده، بیس و پایه‌ی پروتز، چسب یا کلیپسی که برای آن استفاده می‌شود و هم‌چنین موهای خود فرد و خشکی و چربی پوست سر، متغیر است. مسلماً هرچه که تبحر پزشک بیشتر باشد و از متریال و مواد باکیفیت‌تری برای پروتز استفاده شود، عمر آن‌هم بیشتر است. ولی به‌طور میانگین و با فرض استفاده‌ی بهترین و باکیفیت‌ترین مواد در پروتز، هر پروتز عمری یک تا یک و نیم سال یا 10 تا 15 ماه را دارد، هرچند که اگر مراقبت‌های لازم از آن بشود و پوست فرد هم مناسب باشد تا دو سال هم دوام پیدا می‌کند. پس‌ازاین مدت‌زمان با مراجعه به پزشک متخصص، با توجه به آسیبی که پروتز دیده است، باید ترمیم صورت گیرد و تغییرات لازم در بیس، خود موهای پورتز و چسب آن صورت گیرد.

زمان تعویض چسب پروتز مو

یکی از نکات مهم پروتز مو، چسب به‌کاررفته برای آن است. این چسب درواقع نوعی کراتین گیاهی است که دارای خاصیت ضد حساسیتی (آنتی‌هیستامین) نیز هست. هرچند که این چسب نسبت به سایر چسب‌ها دوام و استحکام بیشتری دارد، اما درهرصورت یک‌زمانی خاصیت چسبندگی‌اش را از دست می‌دهد. به همین علت باید زودتر از موعد ترمیم پروتز و در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری برای تعویض آن به مراکز ترمیم مو مراجعه کرد. به‌طور میانگین پس از 2 تا 3 هفته بعد از ترمیم اولیه، باید چسب پروتز هر دو هفته یک‌بار تعویض شده و شارژ شود. بالطبع برای افرادی باپوست‌های خشک، مدت زمان‌ترمیم طولانی‌تر است.

مدل‌های پروتز مو

پروتز مو دارای انواع و اقسامی است که توسط پزشک به افراد با توجه به شرایط و ویژگی‌هایی که دارند، توصیه می‌شود. خدمات زیر در سایت https://hoopoe.life/ ارائه میشود.

1-پروتز موی کامل: این نوع از پروتز مو برای افرادی که دچار طاسی کامل هستند و یا ریزش شدید مو دارند، کاربرد دارد. در این نوع یک پروتز موی کامل که تمامی قسمت‌های سر را شامل می‌شود، به‌گونه‌ای طبیعی بر روی سر قرار داده می‌شود.

2-پروتز موی تورمانند: این نوع از پروتز، پروتزهایی است که برای افرادی که دچار تعرق زیاد می‌شوند و یا بسیار به استخر می‌روند توصیه می‌شود. در این نوع، پروتز با شبکه‌ها و تورهایی که دارد، به‌نوعی نفس کشیده و هوا را به پوست سر می‌رساند. این‌گونه نوعی رفت‌وآمد هوا صورت گرفته و از میزان تعرق و احساس‌گرمی فرد کم می‌شود.

3-پروتز مخصوص دور سر: این نوع پروتز برای افرادی به کار می‌رود که دچار طاسی کامل سر نشده‌اند و فقط ناحیه‌ی جلو و فرق سر آن‌ها دچار طاسی شده است. این نوع پروتز در نواحی خالی از مو قرار می‌گیرد به‌گونه‌ای که اطراف سر فرد موهای طبیعی خودش است و پشت، وسط و جلوی سر پروتز قرارگرفته است.

4-پروتز جلو تور: این پروتز دارای ظاهری بسیار طبیعی است و خط‌رویشی طبیعی نیز دارد که به افراد کمک می‌کند تا موهای خود را به هر جهتی که می‌خواهند، شانه بزنند. این نوع از پروتز نسبت به سایر آن، کاربرد بیشتری دارد.

5-پروتز برای پوست‌های حساس: این نوع پروتز برای افرادی که پوست‌های حساسی دارند و ممکن است که بعد از اتصال پروتز دچار خارش و التهاب در ناحیه‌ی پروتز شوند، کاربرد دارد. درواقع خاصیت ضد حساسیتی این نوع از پورتزها از انواع معمولی آن بسیار بیشتر است و برای افراد حساس تهیه‌شده است.

6-پروتز پزشکی: این نوع از پروتز به تجویز پزشک متخصص و برای افرادی است که بیماری‌های شدید پوستی دارند، توصیه می‌شود. مسلماً این افراد باید از پروتزهای مخصوص و بسیار باکیفیت‌تری استفاده کنند تا به‌واسطه‌ی بیماری پوستی که دارند دچار عارضه‌ها و مشکلات دیگری نشوند.

هم‌چنین تقسیم‌بندی دیگری برای پروتز مو وجود دارد که بر اساس جنس پایه‌ی پروتز است. پروتز تمام پوست، پروتز پوست و جلو تور، پروتز تمام سیلیکونی، پروتز نانو یا تمام تور از انواع جنس‌های بیس پروتزند که متناسب با وضعیت افراد و نوع پوستشان، برایشان استفاده می‌شود.

نکات پروتز مو چیست و چه جزئیاتی را باید درباره‌ی آن رعایت کرد؟

نگهداری پروتز مو به چه صورتی انجام می‌شود؟

یکی از نکات حائز اهمیت در پروتز مو، اقدامات و مراقبت‌های بعد از انجام آن است. هرچند که پروتز مو با استفاده از چسب‌هایی قوی به سر فرد متصل می‌شود و احتمال جدا شدن آن خیلی کم است، اما اعمال مراقبت‌هایی می‌تواند موجب دوام پروتز و ماندگاری آن شود.

1-به یاد داشتن روزهای تمدید و تجدید پروتز و عدم اهمال‌کاری برای آن.

2-حفظ سلامت و بهداشت پروتز و شست و شوی آن با شامپوهای مخصوص و بدون سولفات و نمک.

3-جلوگیری از فشار و گره خوردگی پروتز با شانه کردن آن با برس‌هایی مخصوص و دانه‌درشت.

4-دورنگه داشتن پروتز از کلر و نمک و استحمام و رفع کلر پس از شنا کردن در استخر.

5-عدم استفاده‌ی مداوم از نرم‌کننده‌های قوی.

6-عدم استفاده‌ی مداوم و بیش‌ازحد از سشوار و اتو مو و قرار دادن پروتز در معرض حرارت مستقیم.

7-استفاده از آب ولرم و متعادل برای شست و شوی پروتز.

8-عدم استفاده‌ی مواد شیمیایی‌بر روی پروتز و استفاده از رنگ موهای نیمه دائمی برای رنگ کردن آن.

9-در شانه کردن، پروتز باید نیمه مرطوب باشد تا آسیب کمتری به آن وارد شود.

10-عدم انجام حرکات ورزشی سنگین و یا حرکات ناگهانی که ممکن است موجب کاهش دوام و استحکام پروتز شود.

مزایای پروتز مو

پروتز مو را می‌توان آخرین ناجی و کورسوی امید افراد طاسی دانست که نه‌تنها از طاسی و ریزش موی سرشان رنج می‌برند، بلکه دارای بانک موی مناسبی برای انجام روش‌های دیگر رفع طاسی نیستند. همان‌گونه که گفته شد، در پروتز مو نیازی به بانک موی فرد نیست و افراد از پروتزی مطابق با جنس، حالت و رنگ موی خود استفاده می‌کنند که حالتی کاملاً طبیعی دارد و افراد دیگر و حتی آرایشگران هم متوجه تصنعی بودن آن نمی‌شوند. هم‌چنین موادی که در آن استفاده می‌شود کاملاً ضد حساسیت بوده و مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند. پروتز درواقع روشی غیر جراحی است که در مدت‌زمانی 2 تا 3 ساعته انجام‌شده و هیچ جای زخم و اسکاری بر جای نمی‌گذارد. هم‌چنین این روش در مقایسه با انواع کاشت و روش‌های ترمیم مو، بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و می‌تواند گزینه‌ی انتخابی افرادی که به هزینه‌های ترمیم توجه می‌کنند، باشد. دقت داشته باشید که برای ترمیم مو هوپو میتوانید به لینک قبل مراجعه کنید.

نظرات در مورد پروتز مو

در کل افرادی که پروتز مو را انجام داده‌اند، رضایت نسبی نسبت به آن داشته‌اند. مسلماً همه‌ی آن‌ها با توجه به این‌که راه‌حل دیگری برای رفع مشکل طاسی خود نداشته‌اند، پروتز مو را انتخاب کرده‌اند و از مزایای آن بهره برده‌اند، با ذکر این موضوع که پروتز مو به نسبت کاشت و یا انواع دیگر روش‌های ترمیم مو عوارض کمتری دارد.

معایب پروتز مو

مسلماً این روش هم در کنار سایر روش‌های ترمیم مو دارای معایبی هست که هم متخصصین و هم مراجعه‌کنندگان به آن اشاره‌کرده و واقف‌اند.

پروتز مو هرچند که از نانو و مواد آنتی‌هیستامین تولیدشده باشد، اما ممکن برای پوست‌های بسیار حساس، ایجاد حساسیت کند و موجب بروز التهاب و سرخی پوست سر شود. هم‌چنین اگر افراد نسبت به تمدید و تجدید آن بی‌توجه باشند و شارژ پروتز را پشت گوش بیندازند، ممکن است با فعالیت‌های سنگین و ناگهانی موجب جدا شدن پروتز از سر شوند.

کلینیک تخصصی زیبایی هوپو بعد از مشاوره‌ی تخصصی پزشک متخصص و پس از توصیه‌ی افراد به انجام پروتز به‌عنوان آخرین و بهترین راه‌حل، اقدام به انجام این روش‌ترمیم کرده و معضل طاسی سر و کم‌پشتی موی افراد را با انواع روش‌های تضمینی رفع می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است