474 بسته آموزشی بین مددجویان کمیته امداد مهاباد توزیع شد


474 بسته آموزشی بین مددجویان کمیته امداد مهاباد توزیع شد

مهاباد- ایرنا- مسوول توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: 474 بسته آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بین مددجویان این شهرستان توزیع شد.

رحمان رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر کدام از این بسته‌های آموزشی شامل کیف و لوازم‌التحریر دانش‌آموزی بوده که برای هر کدام از آنها ۲ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: هزینه خرید این بسته‌های آموزشی دانش‌آموزی توسط خیّران این شهرستان تامین و همزمان با بازگشایی مدارس در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد تا دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی جدید آماده حضور در کلاس‌های درس باشند.

مسوول توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد با اشاره به شروع جشن "شور عاطفه‌ها" نیز گفت: این جشن همزمان با سراسر کشور از ۲۲ شهریور در این شهرستان شروع می‌شود و تا ۱۱ مهر در مدارس و پایگاه‌های ویژه این جشن تداوم خواهد داشت.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در این مدت با مشارکت مردم در مجموع ۸۵۰ بسته ‌آموزشی تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش این نهاد توزیع شود.

رشیدی افزود: نیکوکاران می‌توانند اقلام موردنیاز دانش‌آموزان را که شامل پوشاک دخترانه و پسرانه و انواع نوشت‌افزار است را در قالب جشن "شور عاطفه‌ها" تحویل پایگاه‌های کمیته امداد دهند تا در سال تحصیلی جدید در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

مسوول توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد گفت: سال گذشته در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها یک میلیارد و سه میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی در این شهرستان جمع‌آوری شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مناطق شهری و روستایی و ۲۲۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان قرار دارند.

جشن عاطفه‌ها رویدادی است که همه‌ساله در نیمه دوم شهریورماه و در آستانه بازگشایی مدارس با هدف کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و گسترش فرهنگ انفاق، احسان و دستگیری از نیازمندان در سراسر کشور برای جمع‌آوری کمک‌ها و هدایای مردمی و سپس توزیع آنها در بین دانش‌آموزان نیازمند در کل کشور اجرا می‌شود.

بر همین اساس امدادگران با هدف به اجابت رساندن حس همدلی بی‌نظیر مردم، مسوولیت به انجام رساندن وظیفه جمع‌آوری و توزیع هرچه سریع‌تر هدایای مردم نیکوکار را در میان دانش‌آموزان نیازمند به نحوی که همه فرزندان این مرز و بوم در مسیر تعلیم و تربیت قرار گیرند و موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه نسل نو بیش از پیش فراهم گردد، برعهده دارند.

پنج هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی هم‌اکنون با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

مهاباد ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس