لاوروف با اسد در دمشق دیدار کرد


لاوروف با اسد در دمشق دیدار کرد

تهران-ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که به دمشق سفر کرده است امروز دوشنبه با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه روسیه در صفحه‌اش در توئیتر خبر این دیدار را منتشر کرد.

هنوز جزئیات این گفت‌وگو مخابره نشده است.

این نخستین سفر لاوروف به سوریه از فوریه ۲۰۱۲ تاکنون است. این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه از آغاز جنگ علیه تروریسم در سوریه اوایل سال ۲۰۲۰ به سوریه آمد و همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز از پایگاه هوایی حمیمیم روسیه دیدار کرد.

سفر لاوروف به دمشق در حالی انجام شده که سوریه با بحران اقتصادی شدیدی روبه‌رو است و با توجه به کاهش ارزش پولی این کشور نگرانی‌ها از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه سوریه افزایش یافته است.

رئیس‌جمهوری سوریه پیشتر در دیدار با یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه بر توجه و اهتمام دمشق جهت به‌ثمر نشستن سرمایه‌گذاری‌های روسیه در سوریه تاکید کرد.

روسیه یکی از مهمترین همپیمانان سوریه در کنار ایران از آغاز جنگ در سوریه از سال ۲۰۱۱ است.

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه ظهر دوشنبه در راس هیاتی از مقام های این کشور وارد دمشق پایتخت سوریه شد تا با سران سوریه درباره تقویت روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف گفت‌وگو کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز که به صورت جداگانه وارد دمشق شد، معاون نخست وزیر این کشور را در سفر به سوریه همراهی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس