بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه کیست؟ + عکس


بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه کیست؟ + عکس

سلطانعلی که صدایش را برای اولین بار در تیتراژ سریال مختارنامه شنیده شد و همچنین بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه بود مدرس موسیقی فولکلور است.

بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه کیست؟ + عکس

به گزارش راهبرد معاصر، یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی مکنی به ابواسحاق، و چگونگی قیام او که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی حسین بن علی برمی‌خیزد، می‌پردازد. یکی از نقش های این سریال پرمخاطب نقش پشنگ بود که در ادامه این خبر بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه را خواهیم شناخت.

بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه کیست؟

برخی او را حسین پناهی دوم می‌دانند.با همان سبک خاص زندگی؛ دلی بی‌قرار و عاشق و ذهنی هوشیار. اکبر سلطانعلی؛ همانی که صدایش برای اولین بار در تیتراژ سریال مختارنامه شنیده شد و این گمانه را به وجود آورد که خواننده‌ای‌ حرفه‌ای و نام‌ آشناست.

«اکبر سلطانعلی» صدایش برای اولین بار در تیتراژ سریال مختارنامه شنیده شد و شاید کمتر کسی گمان می کرد که یکی از ماندگارترین تیتراژهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به نام خود ثبت کند.

بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه کیست؟ + عکس

بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه کیست؟ + عکس

بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه کیست؟ + عکس

«اکبر سلطانعلی» متولد ۱۳۳۳ هجری خورشیدی در روستای «خیج» بسطام شاهرود، بازیگر و فعال عرصه موسیقی است.

سلطانعلی که پسر عمه «داوود میرباقری» کارگردان مشهور سینمای ایران می باشد که در سریال «مختارنامه» علاوه بر خواندن تیتراژ ابتدایی این سریال؛ نقش «رستم» غلام شمر را نیز بر عهده داشت.

نجاری و دیکورسازی فعالیت اصلی سلطانعلی است. او از طفولیت در رشته موسیقی فعالیت کرده و حالا هم در زمینه تدریس و هم ساخت برخی از سازهای ایرانی فعالیت دارد.

سلطانعلی در مدت دو سال و نیم حضور در پشت صحنه سریال مختارنامه، مسئول 100 نفر از سوارکارهایی بود که در بخش​های جنگی سریال حضور داشتند.

در صحنه پایانی سریال مختارنامه، سلطانعلی در نقش «رستم» غلام شمر به طرف «ام وهب» رفته و این بانوی گرامی را به شهادت می​رساند.

وقتی سر صحنه فلمبرداری مختارنامه سلطانعلی این نقش را ایفاء کرد، «میرباقری» کارگردان این سریال با خنده ​ای خطاب به او گفت: « نقش رو خیلی خوب بازی کردی! فقط حواست باشه که مردم بعد از دیدن این نقش بدجوری تو رو لعنت می​کنن.»

این حرف کمی باعث دلشکستگی سلطانعلی می​شود. او به قول خودش هر سال به مدت 10 روز نوکری امام حسین (ع) را می‌‏کند و به عنوان آشپز در خدمت یک هیات مذهبی شاهرودی است.

وقتی میرباقری به او پیشنهاد داد تا تیتراژ ابتدایی سریال را بخواند، خوشحال شد و با خودش گفت: « فکر کنم این پاداشی است که امام حسین (ع) به من داده و اجازه داده تا در ابتدای سریال مختارنامه با خواندن شعر برخیز که شور محشر آمد... مخاطبان سریال را یکصدا به تماشای مظلومیت زندگی اهل بیت(ع) دعوت کنم.»

بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه کیست؟ + عکس

بازیگر نقش پشنگ در مختارنامه کیست؟ + عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...