معرفی کامل پادکست طنزپردازی در گفت و گو با محمد پوررشیدی


معرفی کامل پادکست طنزپردازی در گفت و گو با محمد پوررشیدی

پادکست طنزپردازی درباره طنز است و دامنه موضوعات گسترده ای دارد. مثل سینما، تلویزیون، موسیقی طنز، شعر و داستان طنز و… در واقع هر جا... ادامه مطلب نوشته معرفی کامل پادکست طنزپردازی در گفت و گو با محمد پوررشیدی اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

پادکست طنزپردازی درباره طنز است و دامنه موضوعات گسترده ای دارد. مثل سینما، تلویزیون، موسیقی طنز، شعر و داستان طنز و… در واقع هر جا از طنز استفاده شده باشد می تواند سوژه پادکست طنزپردازی شود.

در ادامه گفت و گوی شیرین طنز با محمد پوررشیدی را می خوانید :

*لطفا به صورت کامل پادکست طنزپردازی را معرفی کنید.

اولین اپیزود پادکست طنزپردازی بهمن ماه سال ۱۳۹۸ منتشر شد. فصل اول با دوازده اپیزود به پایان رسید و فصل دوم به زودی شروع خواهد شد.

پادکست طنزپردازی درباره طنز است و دامنه موضوعات گسترده ای دارد. مثل سینما، تلویزیون، موسیقی طنز، شعر و داستان طنز و… در واقع هر جا از طنز استفاده شده باشد می تواند سوژه پادکست طنزپردازی شود. تاکنون پادکستی درباره طنز در بین پادکست های فارسی وجود نداشته است و امیدوارم بیشتر و بیشتر به این موضوع مهم پرداخته شود.

*استقبال مخاطبان از پادکست چطور بود؟

استقبال مخاطبان از حد انتظارم خیلی بیشتر بود. شاید به خاطر نگاه نویی بود که در این پادکست داشتم. شوخ طبعی و موضوعات تخصصی در این پادکست شانه به شانه هم پیش میروند و این موضوع باعث شده مخاطبان با شنیدنش سرگرم شوند و چیزهایی هم بیاموزند.

* درباره ایده اولیه پادکست توضیح دهید.

بیش از ده سال است که طنزنویسی می کنم و برنامه سازی طنز انجام میدهم ولی متاسفانه در طول این سالیان به جز چند کتاب ترجمه و تالیفی (از هر چمن گلی)، منبعی در ایران برای بررسی آثار طنزها ندیده ام. منتقدان سینما از زیر نقد فیلم های کمدی شانه خالی می کنند. موسیقی دان ها به موسیقی طنز نگاهی تحقیرآمیز دارند. منتقدین ادبی هم اگر به طنز بپردازند فراتر از بررسی اشعار طنز با نگاهی گذشته گرا نمی روند.

در حالی که همه مردم ایران حتماً نوعی خوراک طنز در روز استفاده می کنند. ولی در عین حال کسی این بخش مهم زندگی و فرهنگ جامعه را جدی نمی گیرد. این مساله باعث شد به فکر ساخت پادکستی اختصاصی درباره طنز بیفتم.

*درباره همکاران پادکست توضیح دهید.

تا کنون به صورت انفرادی کار کرده ام. از مرحله پژوهش تا نگارش و ضبط و ادیت و انتشار. البته به مرور با رشد مخاطبان پادکست، چند نفر به پادکست اضافه شدند و در زمینه گرافیک و گسترش ایده های پادکست یاری رسان شده اند. این همکاری ها در فصل دوم بیشتر خواهد شد.

*آیا طنزپردازان هم می توانند در این پادکست مشارکت کنند؟

در فصل اول همه کارها انفرادی انجام می شد. در فصل دوم تصمیم گرفتم اپیزودهای ویژه ای بسازم که در آن طنزنویسان هم بتوانند طنزهایشان را برای مخاطبان پادکست بخوانند. این اپیزودها مجزا هستند ولی زیر مجموع پادکست طنزپردازی به حساب می آیند.

از اینکه وقت خود را در اختیار شیرین طنز قرار دارید صمیمانه سپاسگذاریم و برای تمامی طنزپردازان آرزوی موفقیت میکنیم.

علاقه مندان می توانند پادکست های طنزپردازی را در این لینک در تلگرام دنبال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند