شایسته‌ترین افراد جامعه باید نقش معلمی را ایفا کنند


شایسته‌ترین افراد جامعه باید نقش معلمی را ایفا کنند

طیبی گفت: شایسته‌ترین افراد جامعه باید نقش معلمی را ایفا کنند به ویژه در دوره پیش دبستان و دبستان که شخصیت کودک شکل می‌گیرد.

شایسته‌ترین افراد جامعه باید نقش معلمی را ایفا کنند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان این مجموعه و دانشگاه فرهنگیان که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: به همت مجموعه‌ای که وظیفه تولید علم را بر عهده دارد و در هموار کردن راه توسعه و پیشرفت کشور موثر است، تفاهم نامه ای را با مجموعه دانشگاه فرهنگیان منعقد کردیم.

او ادامه داد: باید اقتدار اقتصادی کشور بر پایه عدالت و اخلاق باشد و کشور ما هم در مسیر توسعه است که البته به دلیل تحریم‌ها با مشکلات بسیاری مواجه است هرچند که ۹۰ درصد مشکلات قابل حل شدن است.

طیبی بیان کرد: با مجموعه توانمندی‌هایی که در حوزه معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی داریم فعالیت‌های پژوهشی قابل توجهی را انجام دادیم.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: با امکانات خوبی که در اختیار دانشگاه‌ها داریم دانشجویان به ویژه ارشد و دکتری همکاری خوبی در کمک به حل مسائل و مشکلات جامعه دارند.

طیبی تصریح کرد: باور داریم که شایسته‌ترین افراد جامعه باید نقش معلمی را ایفا کنند به ویژه در دوره پیش دبستان و دبستان که در این دوره شخصیت کودک در ابعاد مختلف شکل می‌گیرد.

نیاز به معلم شایسته را تا سال ۱۴۰۱ رفع می‌کنیم

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه این دانشگاه مجموعه‌ای ماموریت گرا با بیش از ۹۸ پردیس در سراسر کشور است، اظهار کرد: اکنون بیش از ۱۶۰ هزار دانشجو در این مجموعه داریم و برای امسال هم ۷۰ هزار نفر دانشجوی جدید جذب می‌کنیم.

او ادامه داد: با توجه به خروجی‌های آموزش و پرورش قرار بر این است که نیاز به معلم شایسته و در تراز جمهوری اسلامی ایران را تا سال ۱۴۰۱ رفع کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره با اینکه تفاهم‌نامه‌های مختلفی با بخش‌ها و نهاد‌های گوناگون داریم، گفت: اخیرا با دانشگاه فنی وحرفه‌ای انعقاد تفاهم نامه داشتیم تا طرح هر دانشجو یک مهارت را با همکاری آن‌ها عملیاتی کنیم و امیدوارم این تفاهم نامه هم، روی کاغذ نماند.

گفتنی است در این تفاهم نامه نیاز‌های تخصصی از قبیل بهره گیری از تجارب، ظرفیت‌ها و امکانات متقابل علمی، آموزشی، پژوهشی با رعایت مقررات مربوطه، همکاری در استفاده از امکانات آموزشی طرفین (فضای فیزیکی، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و ...) برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و غیر مشترک در بستر دولت الکترونیک و بکارگیری شیوه‌های نوین آموزشی با رعایت مقررات مربوط، همکاری در اطلاع رسانی و ارسال آخرین شماره هر عنوان نشریات علمی و پژوهشی، همکاری در برگزاری دوره‌های رسمی آموزش‌های علمی ـ کاربردی مطابق ضوابط و مقررات آموزش عالی کشور و اردو‌ها و بازدید از موزه ها، کارگاه ها، سمینارها، جشنواره ها، نمایشگاه‌ها و همایش‌های مشترک در زمینه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی برای دانشجویان و استادان دانشگاهی از حوزه‌های مرتبط همچنین همکاری مشترک در راستای تولید فیلم و چاپ منابع علمی، آموزشی و فرهنگی در قالب (کاتولوگ، بروشور، لوح فشرده، فیلم‌های مستند) برای تمام گروه‌های هدف با تهیه و تولید بسته‌های آموزشی مختص دانشجو معلمان و کارکنان دانشگاه با رعایت مقررات مربوط مورد توجه قرار گرفته است.

همکاری در راه اندازی، توسعه و تجهیز کانون‌های علوم و فناوری در دانشگاه با رعایت مقررات مربوط، همکاری در راستای حفظ و نگهداری میراث علمی و تاریخی کشور و ترویج تفکر علمی در میان دانشجو معلمان، همکاری در تجهیزات فضای دفاتر معاونت‌ها و سایر مکان‌های عمومی دانشگاه به مصنوعات و ویترین‌های علوم و فناوری، همکاری و ایجاد دسترسی تمام متن به پایگاه‌های علمی کتب و مقالات خارجی قابل دسترس طرفین، همکاری دو جانبه به منظور تعیین نیازمندی‌های پژوهشی و آموزشی در توسعه و به کارگیری فناوری‌های نوین و همکاری و اجرای تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک از دیگر مفاد این تفاهم میان دو مجموعه دانشگاه فرهنگیان و جهاد دانشگاهی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها