تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 56 روز مانده به انتخابات


تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 56 روز مانده به انتخابات

در حالی که 56 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، ادامه اعتراض‌های ضدنژادپرستی، سوء مدیریت در مهار کرونا و بحران اقتصادی، کار دونالد ترامپ را در این انتخابات بسیار سخت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ادامه اعتراض‌های ضدنژادپرستی با وجود گذشت بیش از یکصد روز از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا، سوء مدیریت در مهار کرونا و انشقاق بین "دونالد ترامپ" و رای دهندگان نظامی این کشور، آشفته بازاری در واشنگتن به راه انداخته که این موضوع کار وی را در این انتخابات بسیار سخت‌تر می‌کند.
آخرین نظرسنجی های انتخاباتی در آمریکا
۵۶ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تا امروز دوشنبه ۷سپتامبر، "جو بایدن" نامزد حزب دموکرات پیروز انتخابات رئیس جمهوری آمریکا، ۷ ممیز و ۱ دهم درصد از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.
بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی ریل کلیر پولیتیکس (RealClearPolitics) که روزانه آمار کلیه نظرسنجی‌های صورت گرفته رسانه‌های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آن‌ها را ارائه می‌کند گزارش داد بایدن با ۴۹.۹ درصد امتیاز از ترامپ با ۴۲.۸ درصد پیش است.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 56 روز مانده به انتخابات
رسانه‌های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی‌های جداگانه از پیشتازی جوبایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ خبر می‌دهند.
بر اساس نظرسنجی‌های شبکه خبری سی بی اس (CBS) بایدن ۵۲ رصد و ترامپ ۴۲ درصد، دانشگاه هاروارد (Harvard University) بایدن ۵۳ درصد و ترامپ ۴۷ درصد، موسسه اکونومیست (The Economist) بایدن ۵۱ درصد و ترامپ ۴۰ درصد، شبکه خبری سی ان ان (CNN) بایدن ۵۱ درصد و ترامپ ۴۳ درصد، موسسه امرسون بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۷ درصد، پایگاه خبری هیل (The Hill) بایدن ۴۶ درصد و ترامپ ۴۰ درصد، مؤسسه کوینپیاک (Quinnipiac) بایدن ۵۲ درصد و ترامپ ۴۲ درصد، موسسه محافظه کار راسموسن (Rasmussen Reports) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۵ درصد و شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز (ABC News) بایدن ۵۴ درصد و ترامپ ۴۴ درصد را نشان می‌دهد.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 56 روز مانده به انتخابات
نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا در حالی گویای برتری نسبی جو بایدن است که دونالد ترامپ بار‌ها تاکید کرده که اعتقادی به نتایج این نظرسنجی‌ها ندارد. او حتی این را هم گفته که آمار نظرسنجی‌ها «جعلی» است. به اعتقاد ترامپ جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها شرکت نمی‌کنند.
علی‌رغم این موضوع، کاهش محبوبیت ترامپ حداقل در نظرسنجی‌ها را باید در پی بی‌تفاوتی ترامپ به شیوع ویروس کرونا، ضربه مهلک اقتصادی این ویروس و اعتراضات به خشونت پلیس در این کشور باید جستجو کرد.
سایه بحران کرونا بر انتخابات آمریکا
در حالی که ۵۶ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده، بروز بحران کرونا، محاسبات تیم انتخاباتی دونالد ترامپ را برهم زده است.
براساس تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) بیماری کرونا تاکنون منجر به مرگ بیش از ۱۹۳ هزار نفر از شهروندان آمریکا شده است که اقتصاد این کشور را فلج کرده و در مورد سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری نیز تردید‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری پدید آورده است.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 56 روز مانده به انتخابات
شتاب بیشتر کرونا در آمریکا
درحالیکه آمریکا خود را برای موج دوم ویروس کرونا در فصل پاییز آماده می‌کند، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کنند موارد آلودگی به این ویروس افزایش یابد.
پزشکان آمریکا باید با دو بیماری در ماه‌های آینده مقابله کنند
رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفت "فکر می‌کنم پاییز و زمستان سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پاییز و زمستانی دشوار برای ما باشد. "
بایدن: اظهارات ترامپ، عامل بی میلی مردم به تزریق واکسن کروناست
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: اظهارات ترامپ باعث شده برخی از مردم تمایلی به تزریق واکسن کرونا نداشته باشند.
درباره واکسن کرونا اعتمادی به ترامپ نیست
کامالا هریس نامزد معاونت جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفت هیچ اعتمادی به دونالد ترامپ درباره واکسن کرونا ندارد.
سایه اعتراضات بر انتخابات امریکا
نزدیک به ۵۶ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده است که اعتراضات مردمی در شهر‌های مختلف این کشور تاثیر منفی بر موقعیت "دونالد ترامپ" رییس جمهوری امریکا گذاشته است.
تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در شهر‌های مختلف آمریکا که نتیجه تبعیض‌ها علیه سیاه پوستان این کشور است و با گسترش جریان اپیدمی و همه گیری ویروس کرونا، سیاه پوستان آمریکا متوجه این واقعیت شدند که بیشترین کمک‌ها و حمایت‌ها در این رابطه برای سفید پوستان انجام می‌گیرد و سیاه پوستان از این کمک‌ها کمتر برخوردار هستند و این تبعیض‌ها خشم سیاه پوستان را برانگیخته است.
از سوی دیگر، موارد متعددی از خشونت پلیس علیه معترضان شامل مشت و لگد زدن، استفاده از شلیک گاز اشک‌آور و اسپری فلفل و حتی راندن خودرو به سمت معترضان در اعتراضات اغلب مسالمت‌آمیز، منجر به افزایش اعتراضات شده است.
موج اعتراضات از پورتلند تا راچِستِر
انتشار تصاویر جدیدی از خشونت پلیس و نیرو‌های فدرال در شهر‌های پورتلند و راچِستِر، باعث افزایش خشم عمومی در آمریکا شده است.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 56 روز مانده به انتخابات
دادستان کل آمریکا به دنبال تبرئه پلیس است
وکیل خانواده‌های سیاه پوست قربانی خشونت‌های پلیس در آمریکا گفت، دادستان کل صرفاً برای تبرئه پلیس تلاش می‌کند.
حامیان مسلح ترامپ در خیابان‌های آمریکا
حامیان ترامپ برای فشار بر معترضان ضد نژاد پرستی با سلاح‌های گرم در خیابان‌ها گشت می‌زنند.
تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید؛ 56 روز مانده به انتخابات
افزایش حدود ۱۷۰ درصدی خشونت‌های مسلحانه در نیویورک
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از افزایش ۱۶۶ درصدی خشونت‌های مسلحانه در شهر نیویورک درماه اوت خبر داد.
سایه بحران اقتصادی بر انتخابات آمریکا
همه‌گیری کرونا و اعتراضات ضد نژاد پرستی در آمریکا اقتصاد این کشور را با بحران عمیقی روبرو کرده و بیکاری میلیون‌ها نفر را به دنبال داشته است.
جدیدترین گزارش‌ها در آمریکا نشان می‌دهد با افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا میزان تقاضا برای بهره‌مندی از مزایای بیکاری در آمریکا رو به افزایش گذاشته و پیش‌بینی شده است تا پایان ماه جاری میلادی حدود ۵۰ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)