رضایی: سازمان سراج، نهادمردمی است / مسجد محوری با جدیت پیگیری می‌شود


رضایی: سازمان سراج، نهادمردمی است / مسجد محوری با جدیت پیگیری می‌شود

مسئول مرکز استانی سازمان سراج در اردبیل گفت: سازمان سراج به عنوان یک مجموعه مردمی توانسته از ظرفیت‌ های موجود در سطح جامعه استفاده کند و نتایج خیلی خوبی را به دست آورد.

به گزارش بهداشت نیوز، حامد رضایی، مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل ، با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های فراوانی در حوزه فضای مجازی برخوردار است، اظهار کرد: مجموعه سراج استان اردبیل در حوزه‌های سواد فضای مجازی، نرم‌افزار تلفن همراه، بازی‌سازی، شبکه‌های اجتماعی و بین‌الملل اقداماتی اثرگذاری در سطح استان داشته و تولیداتی را هم در زمینه‌های مختلف ارائه داده است.
وی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی سطح جامعه پیرامون مشاهیر کشور ادامه داد: در همین راستا از اپلیکیشن واقعیت افزوده «دارالارشاد» رونمایی شده است و این اپلیکیشن، ده نفر از مشاهیر استان اردبیل را به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.
رضایی با تأکید بر اینکه مسئله «مسجد محوری» با جدیت در سطح این استان پیگیری می‌شود، افزود: این طرح برای10 مسجد منتخب در سطح استان اردبیل اجرایی می‌شود و بحث آموزش سواد رسانه‌ای، برنامه و بازی‌سازی و طرح جامع ملی شتاب هم در دستور کار است.
مسئول مرکز استانی سازمان سراج در اردبیل ضمن اشاره بر اینکه افراد علاقه‌مند در مساجد، شناسایی و تحت آموزش قرار می‌گیرند، بیان کرد: در هر مسجد حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر مخاطب این دوره‌ها هستند و بعد از پایان دوره، این افراد به فعالان حوزه فضای مجازی تبدیل می‌شوند. تاکنون دوره‌های 4 مسجد از 10 تکمیل‌شده و در بحث توانمندسازی حلقه‌های صالحین، فعالیت‌های مؤثری صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: طرح «رشد فضای مجازی»، یک طرح نخبه پروری است و برای اجرای این طرح در مساجد، به دنبال مخاطب عام نیستیم بلکه شناسایی مخاطبان خاص و آموزش آنان از اهداف مجموعه سراج در اردبیل است.
رضایی بابیان اینکه از دیگر اقدامات سراج در اردبیل می‌توان به برگزاری هیئت مجازی در محرم اشاره کرد، گفت: این مجموعه توانسته هم‌افزایی بسیار خوبی با سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سطح استان داشته باشد و در سال 99، بیش از 36 کارگاه و ۷ دوره تخصصی در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار شد.
مسئول مرکز استانی سازمان سراج اردبیل با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در فضای مجازی کنشگری وسیعی داشته باشیم باید از ظرفیت‌های مردمی بهره بگیریم، افزود: یکی از نکات مهم در حوزه فعالیت در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است. سازمان سراج به‌عنوان یک مجموعه مردمی توانسته از پتانسیل‌های موجود در سطح جامعه استفاده کند و نتایج مطلوبی را هم به دست آورد.
وی با اشاره بر اینکه مجموعه سراج، متشکل از فعالان و دلسوزان ایجاد «تمدن نوین اسلامی» در آینده نزدیک است، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع ایجاد «تمدن نوین اسلامی» بسیار حائز اهمیت است و مقام معظم رهبری هم به‌دفعات به این امر اشاره‌کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!