بمباران و ویرانی بیش از 1000 مدرسه و نیمی از بیمارستان‌ها در یمن


مرکز حقوق بشر یمن تخریب بیش از یکهزار باب مدرسه و ویرانی بیش از نیمی از مراکز و بیمارستان‌های ویژه مادران و کودکان در بمباران‌ها و موشکباران ها، بخشی از جنایات سعودی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، مرکز حقوق بشر یمن با ارائه گزارشی از جنایت‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی در حق کودکان یمن، از جامعه جهانی برای محکومیت این جنایات کمک خواست که ویرانسازی بیش از یکهزار باب مدرسه و ویرانسازی بیش از نیمی از مراکز و بیمارستان‌های ویژه مادران و کودکان در بمباران‌ها و موشکبارانها، بخشی از این جنایات است. مرکز حقوق بشر یمن نشستی را با عنوان «کودکی؛ به رنگ خون و بوی مرگ» در صنعا برگزار کرد.
خبرنگار المنار گفت: مرکز حقوق بشر یمن نخستین گزارش خود را درباره جنایت‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی در حق کودکان یمنی صادر کرد.
اخلاق الشامی دبیر کل شورای عالی مادران و کودکان یمن گفت: در جنایات پنج سال اخیر بیش از یکهزار مدرسه ویران شده است. بیش از نیمی از مراکز و بیمارستان‌هایی که به مادران و کودکان خدمت رسانی می‌کردند تخریب شدند. این آمار‌ها نهایی نیست، زیرا جنایت‌ها بسیار است و بررسی‌ها در این مورد ادامه دارد.
المنار ادامه داد: هر چند قرار بود نمایندگان سازمان ملل در این نشست حضور یابند، اما آن‌ها به بهانه کرونا از حضور سر باز زدند و این در حالی است که حقیقت چیز دیگری است.
رضیه عبدالله وزیر حقوق بشر در دولت نجات ملی (صنعا) گفت: سازمان ملل و کارمندانش حقوق و مساعدت و حتی سوخت مورد نیازشان را از متجاوزان دریافت می‌کنند. چگونه باید انتظار داشته باشیم که در این نشست حقوق بشری شرکت کنند؟ سازمان ملل دارای قانون و مقراراتی است که خودش نمی‌تواند از آن‌ها محافظت کند، زیرا این سازمان بازیچه است.
احمد العماد دیپلمات یمنی می‌گوید: عربستان و آمریکا از بروز حقیقت جلوگیری می‌کنند. در حالی که سازمان ملل عربستان را در لیست سیاه قرار می‌دهد این کشور به جنایت هایش ضد کودکان یمن ادامه می‌دهد و به جامعه بین الملل دهن کجی می‌کند و می‌گوید من با دلار‌های نفتی می‌توانم وجدان‌ها و گزارش‌ها و ارزش‌های سازمان ملل را تغییر دهم.
المنار افزود: مرکز حقوق بشر یمن از طرفداران حقوق بشر در جهان خواست به سازمان ملل فشار آوردند تا بار دیگر نام عربستان در لیست نقض کنندگان حقوق کودکان قرار گیرد.
خبرنگار المنار در پایان گفت: آیا علت سرنگون شدن تاج و تخت فرعون کشتن هزاران کودک بیگناه نبود؟ اکنون هم همین اتفاق رخ داده است و سرنگونی ظالم حتمی است هرچند زمان آن را به تعویق اندازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز