جریمه بیرون انداختن ماسک از پنجره خودرو مشخص شد


بیرون انداختن ماسک از پنجره خودرو تخلف است و راننده آن در صورت تخلف جریمه می‌شود.

سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اظهار کرد: حدود هفت ماه از آغاز شیوع بیماری کرونا گذشته است و در این مدت مباحث آموزشی و نکات مهم بهداشتی بار‌ها و بار‌ها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها به طرق مختلف در اختیار آحاد شهروندان قرار گرفته است.

سرهنگ همه خانی ادامه داد: از این روی تعداد معدودی هستند که بهداشت محیطی و دستور العمل های بهداشتی را رعایت نکرده و اقدام به پرت کردن دستکش و ماسک خود از پنجره خودرو به بیرون می‌کنند و با این کار خود علاوه بر آنکه محیط زیست پیرامون ما را آلوده کرده اند، باعث انتقال بخش اعظمی از آلودگی‌ها به اطراف و خیابان می‌شوند.

وی گفت: همان گونه که در قبل نیز شاهد بودیم پلیس راهور فاتب با راننده‌ای که اقدام به پرت کردن ته سیگار خود به بیرون از خودرو و آلوده کردن محیط زیست کرده بود برخورد قانونی کرد و وی را مجاب به برداشتن آن ته سیگار میکند.

وی افزود: انداختن ماسک و دستکش‌های استفاده شده دقیقا همانند پرت کردن زباله به بیرون از خودرو است که قانون گذار برای این تخلف، جریمه تعین کرده است و ماموران پلیس راهور، به محض مشاهده اینگونه تخلف با آن طبق قانون برخورد خواهند کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب از رانندگان خودرو‌ها در تمامی روز‌ها بویژه ایامی که درگیر بیماری منحوس کرونا هستیم خواست ضمن رعایت نکات بهداشتی و رعایت قوانین و مقررات، به هیچ وجه اجازه ندهند سرنشینان خودرو از پنجره اتومبیل زباله و یا ماسک و دستکشی را به بیرون پرتاب کنند، چرا که مسئولیت اقدامات و حرکات سرنشینان هر خودرو متوجه راننده آن است و این راننده است که مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

وی گفت: جریمه پرت کردن زباله از خودرو به بیرون ۳۰ هزار تومان است که در سوابق وضعیت تخلفات راننده ثبت خواهد شد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

ساده ترین راه کاهش قند خون بیماران دیابتی | 70.2 هزار اگر این غذا ها را نمی خورید بهتر است اصلا صبحانه نخورید | 73.9 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 48.3 هزار آیا با کفیر آشنا هستید؟ این ماده غذایی راه حل تمام مشکلات گوارشی شماست | 46.8 هزار تنها با این خوراکی ها موهای تان دوبرابر قدتان خواهد شد | 120.0 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها