خوردن تمر هندی در بارداری، آیا ضرر دارد؟


خوردن تمر هندی در بارداری، آیا ضرر دارد؟

تمبر هندی میوه ای است که در غلاف رشد می کند و گوشت آن خیلی ترش است. مزه ترش تمبر هندی در زمان بارداری شما را وسوسه می کند.

تمبر هندی میوه ای است که در غلاف رشد می کند و گوشت آن خیلی ترش است. مزه ترش تمبر هندی در زمان بارداری شما را وسوسه می کند.

مصارف خوراکی تمبر هندی در زمان بارداری
تمبر هندی چند خاصیت دارویی دارد. این میوه حالت تهوع که از معمول ترین نشانه های بارداری است را درمان می کند. همچنین تمبر هندی به درمان سرما خوردگی معمولی و یبوست نیز کمک می کند.

ارزش غذایی تمبر هندی
یک فنجان گوشت میوه تمبر هندی حاوی مواد معدنی ضروری زیادی است که در زمان بارداری بدن شما به آنها نیاز دارد. این میوه دارای ۳۶/۳ میلی گرم آهن است. در طی بارداری، شما حدودا به ۲۷ میلی گرم آهن به عنوان قسمتی از رژیم غذایی روزانه تان احتیاج دارید. تمبرهندی حاوی ۳/۲ میلی گرم نیاسین (ویتامین ب۳) است که در زمان بارداری شما به ۱۸ میلی گرم نیاسین به عنوان رژیم غذایی روزانه تان نیاز دارید. یک فنجان گوشت میوه تمبر هندی حاوی ۱/۶ گرم فیبر رژیم غذایی نیز می باشد. شما در زمان بارداری حداقل به ۲۸ گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه تان نیاز دارید.

آیا مصرف تمبر هندی در زمان بارداری بی خطر است؟
تمبر هندی به عنوان خوراکی بی ضرر برای شما در زمان بارداری درنظر گرفته می شود. اما برای بی خطر بودن، شما هنوز هم باید برای مصرف آن با پزشک تان صحبت کنید که آیا می توانید در زمان بارداری به مصرف آن ادامه دهید.

فواید مصرف تمبر هندی در دوران حاملگی
تمبرهندی منبع خوبی از مواد معدنی و ویتامین ها است که هم برای شما و هم برای جنین تان ضروری هستند. در ادامه لیستی از فواید این میوه را ارائه می دهیم:
تمبرهندی حاوی میزان خوبی از آهن است. در زمان بارادری حجم خون شما افزایش پیدا می کند. آهن به افزایش حجم خون در بدن تان کمک می کند. بر اساس انجمن بارداری امریکا، دریافت مقدار کافی آهن در زمان بارداری تان به کاهش احتمال زایمان زودرس و همچنین به کاهش احتمال کم وزنی تولد در نوزاد نیز کمک خواهد کرد.
نیاسین موجود در تمبر هندی به رشد سیستم گوارش، پوست و عصب ها در جنین کمک می کند. مقدار کمی تمبر هندی حاوی ویتامین آ، ث، کا هم می باشد. فیبر زیاد در تمبر هندی به پیشگیری از بروز یبوست که یک مشکل شایع در زمان بارداری است کمک می کند.
دریافت فیبر کافی در رژیم غذای تان از افزایش وزن بیش از حد در بارداری تان نیز جلوگیری خواهد کرد. مصرف فیبر شما را سیر نگه می دارد و از خوردن خوراکی های ناسالم جلوگیری می کند. رژیم غذایی سالم در زمان بارداری بسیار ضروری است. زمانی که باردار هستید تمبر هندی به جلوگیری از حالت تهوع کمک می کند. این میوه حاوی ترکیبات مشخصی است که به تسکین معده تان کمک می کند. این ماده خوراکی می تواند حالت تهوعی که در زمان بارداری دچار آن می شوید، مخصوصا درطی ۳ ماه اول بارداری را تسکین دهد.
گاهی اوقات مصرف تمبر هندی باعث کاهش سطوح قند خون شما می شود. در صورتی که شما دیابت دارید یا سابقه دیابت در خانواده تان را دارید، باید به طور منظم سطوح قند خون تان را کنترل کنید. بنابراین، قبل از اینکه تمبر هندی مصرف کنید با پزشک تان این موضوع را بررسی کنید. اگر او به شما اجازه داد آن را مصرف کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس