تاثیر ژل رویال در باروری


تاثیر ژل رویال در باروری

به ژل رویال (royal jelly) شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه هم می گویند. ژل رویال ماده ای مغذی، نیرو بخش و برای باروری زنان و مردان بسیار مفید است.

به ژل رویال (royal jelly) شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه هم می گویند. ژل رویال ماده ای مغذی، نیرو بخش و برای باروری زنان و مردان بسیار مفید است.

افزایش قدرت باروری و درمان نازایی با ژل رویال
یکی از مواد مغذی و مفید برای تقویت باروری، ژل رویال یا شاه انگبین است که با عنوان اکسیر جوانی میان مردم شناخته می شود. این ژل به عنوان یک دارو و مکمل غذایی مؤثر استفاده می شود. اعتقاد بر این است که این مکمل علاوه بر کمک به تعادل مطلوب هورمون ها، نشاط کلی را بهبود می بخشد، بنابراین احتمال بارداری را نیز افزایش می دهد.
ژل رویال که در تغذیه لاروها و پرورش زنبورهای ملکه بالغ استفاده می شود توسط غدد زنبورهای عسل کارگر یا پرستار ترشح می شود. اثرات هورمونی در ژله رویال نه تنها باعث اختلاف طبقاتی بین زنبور کارگر و زنبور ملکه می شود، بلکه باعث عمر طولانی و باروری فوق العاده ملکه می شود که از نظر ژنتیکی با زنبور کارگر یکسان است.
این تفاوت تنها به دلیل غذای ویژه یا همان ژل رویالی است که زنبور ملکه می خورد. زنبور ملکه در طول دوره لاروی با ژله ی رویال تغذیه می شود، در حالی زنبورهای دیگر تنها در سه روز اول عمر خود از این ماده تغذیه می کنند.
برخی از افراد از این ترشح فوق العاده به عنوان دارو استفاده می کنند، البته نباید با زهر یا گرده زنبور اشتباه گرفته شود.

چه عناصری در ژل رویال به باروری کمک می کنند؟
ژل رویال به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان نه تنها به تولید مثل کمک می کند بلکه موجب رشد و سلامت کلی بدن می شود. بنابراین بهتر است خانم هایی که قصد بارداری دارند این مکمل ها را مصرف کنند چرا که ژل رویال به دلیل فعالیت های آنتی اکسیدانی و افزایش استروژن، موجب بهبود پارامترهای باروری و افزایش احتمال باروری می شود.

مواد تشکیل دهنده موجود در ژل رویال به شرح زیر است

شاه انگبین غنی از آمینو اسیدها، قند، پروتئین، لیپید، هورمون و مواد معدنی است.
این ژل حاوی بسیاری از مواد معدنی، کلسیم، آهن و مهم تر از آن ویتامین A، B، C، D و E است.
ژل رویال دارای اثرات ضد توموری، فعالیت آنتی اکسیدانی و بهبود دهنده علائم یائسگی می باشد.

ژل رویال چگونه بر باروری تاثیر می گذارد؟
بلوغ زمینه ساز فرآیند تولید مثل است. شروع بلوغ موارد مختلفی بستگی دارد مانند:میزان ذخایر انرژی موجود در بدن، وضعیت تغذیه، محیط زندگی و ژنتیک. هورمون استروژن در خانمها نقش مهمی در تمایز، رشد و عملکرد اندام های تولید مثل دارد، به همین علت به عنوان هورمون اصلی در تنظیم سیستم تولید مثل در زنان تعیین شده است.
در مرحله نهایی بلوغ تخمک، تغییر در سطوح آنزیم های پروتئولیتیک، سیتوکین ها، پروستاگلاندین ها و اکسید نیتریک (NO) منجر به افزایش سطح اکسیژن واکنش پذیر (ROS) می شود، در نتیجه موجب افزایش جریان خون تخمدان شده و به پاره شدن فولیکول ها و آزاد شدن تخمک کمک می کند.
ژل رویال به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی از آسیب سلول های سیستم تولید مثل جلوگیری می کند، همچنین فیتواستروژن ها موجود در آن، باروری را تقویت می کند. ژل رویال فقط یک ماده مغذی برای بانوان نیست، بلکه گزارشات نشان می دهد که ژل رویال انسجام، حرکت، زیست پذیری و بلوغ اسپرم را در مردان بهبود می بخشد.
محققان تاثیر ژل رویال را بر مجموعه ای از پارامترهای تولید مثل در موش های صحرایی نابالغ بررسی کردند. در این مطالعه 32 موش صحرایی ماده نابالغ به سه گروه آزمایش و یک گروه شاهد تقسیم شدند.
به گروه های آزمایش روزانه 100، 200 و 400 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن، ژله رویال تزریق می شد و گروه شاهد 0.5 میلی لیتر آب مقطر (حلال ژله رویال) به صورت درون صفاقی دریافت می کردند.
پس از دو هفته، برای بررسی بافتی،تخمدان موش های تحت درمان تشریح شد و سطوح سرمی هورمون های تخمدان، اکسید نیتریک (NO) و توانایی آنتی اکسیدانی بر اساس احیای آهن (روش FRAP) مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت.
نتایج تحقیقات حاکی از افزایش معنی دار وزن رحم، تخمدان و سطوح سرمی هورمون پروژسترون و استرادیول در گروه تجربی نسبت به گروه شاهد بود. همچنین افزایش تعداد قابل توجهی از فولیکول های بالغ و جسم زرد در گروه های تجربی نسبت به موش های گروه شاهد دیده شد. میزان سرمی FRAP افزایش و میزان NO کاهش معنی داری داشت.
نتایج این تحقیقات نشان می دهد که ژل رویال، افزایش دهنده فرآیند رشد و نمو فولیکول ها و افزایش هورمون های تخمدان می شود. این محصول به عنوان یک محرک رشد طبیعی در نظر گرفته می شود.

فواید ژل رویال برای زنان و مردان
فواید ژل رویال در باروری زنان
ژل رویال به عنوان ماده ی مغذی به ملکه زنبور عسل داده می شود تا میلیون ها زنبور در یک کندو زنبور عسل را تولید کند.
بنابراین به عنوان یک مکمل تقویت باروری شناخته می شود. ایمن بودن ژل رویال برای زنان باردار مشخص نیست، بنابراین خانم ها پس از بارداری باید از مصرف آن خودداری کنند. مزایای ژل رویال عبارتند از:
ژل رویال می تواند سندرم تخمدان پلی کیستیک را درمان کند.
در صورت مصرف ژل رویال کیفیت تخمک گذاری بسیار بهتر می شود زیرا اسیدهای چرب به رشد تخمک کمک می کنند.
ژل رویال منجر به سلامت روده و از بین رفتن باکتری های مضر در بدن می گردد که توسط مواد غذایی پروبیوتیک نگهداری می شوند.
با مصرف ژل رویال، باروری بالای 40 سال امکان پذیر می شود، زیرا اسیدهای آمینه به تولید هورمون و تعادل پروتئین ها کمک می کنند.
ژل رویال حاوی ویتامین ب6 است که باعث افزایش سطح پروژسترون می شود، همچنین استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می دهد و با کاهش فشار خون از قلب و سیستم گردش خون محافظت می کند.
فواید ژل رویال در باروری مردان
ژل رویال به عنوان یک مکمل غذایی برای تقویت باروری و تولید مثل مصرف می شود و حتی مصرف آن در باروری مردان متداول است، زیرا باعث افزایش میل جنسی، تعداد اسپرم و زیست پذیری آن می شود.
ژل رویال به انتقال DNA سالم به نسل بعدی کمک می کند.
ژل رویال بسیاری از مواد مغذی ، پروتئین، آمینو اسیدها، ویتامین های پیچیده ب و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن و سیلیس مردان را تامین می کند.
این ژل از کبد محافظت کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
ژل رویال با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو به حساسیت انسولین کمک می کند.

آیا ژل رویال عوارض جانبی دارد؟
ژله رویال اغلب به عنوان یک مکمل گیاهی فروخته می شود و باعث ایجاد عوارض در افرادی می شود که به محصولات زنبور آلرژی دارند. مصرف ژل رویال در کوتاه مدت، خطری ندارد. عوارض جانبی ژل رویال عبارتند از:
واکنش آلرژیک می تواند بصورت مشکلاتی در تنفس، تورم لب ها، زبان، صورت یا گلو ظاهر شود.
اسهال خونی که با درد معده همراه است.
احساس تنگی قفسه سینه یا خس خس که از علائم اسپاسم نایژه است.
خارش، جوش و مشکلات پوستی از عوارض جانبی دیگر ژل رویال هستند.

چگونه و چه زمانی می توان ژل رویال را برای بهبود باروری مصرف کرد؟
قرن هاست که انسان ها برای تقویت باروری از ژل رویال استفاده می کنند. این ژل به حالت نیمه مایع یا به صورت کپسول موجود است. پس از خرید آن باید دستورالعمل ذکر شده بر روی برچسب را مطالعه کنید.
دوز مطلوب را می توان پس از تحقیق تعیین کرد. دوز مطلوب را می توان پس از تحقیق تعیین کرد. دوز کپسول ژل رویال برای باروری 3 ژل نرم بین وعده های غذایی در روز و برای موارد دیگر دوز معمول روزانه بین 500 تا 300 میلی گرم است.
اندازه دوز ژل رویال برای باروری مردان تقریباً برابر با زنان است. هنگامی که ژل به طور مرتب مصرف شود، به تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان عوارض جانبی شیمی درمانی، کاهش علائم قبل از قاعدگی و دیابت کمک می کند.
فراموش نکنید که مثل هر نسخه ی دیگری ژل رویال را هم با مشورت پزشک معالج خود مصرف کنید.

نکاتی که باید در حین مصرف ژل رویال بدانید
اگرچه مصرف ژل رویال برای اغلب افراد بی خطر است، اما بدون ریسک هم نیست زیرا زنبورها برخی از آلاینده های محیطی در زمان های مختلف را جذب می کنند؛ بنابراین مصرف عسل و محصولات دیگر این زنبورها موجب واکنش های شدید آلرژیک می شوند.
احتمال موفقیت در باروری با مصرف ژل رویال زیاد است.
موارد احتیاطی که باید هنگام استفاده از ژل رویال و مکمل های قوی، در ذهن داشته باشید:
مصرف ژل رویال برای کودکان بالای 6 ماه معمولا مشکلی ایجاد نمی کند.
مادران شیرده و باردار نباید از ژل رویال استفاده کنند زیرا اطلاعات کافی در رابطه با ایمنی مصرف آن وجود ندارد.
در صورت ابتلا به علائم آلرژیک یا آسم، باید فورا مصرف ژل رویال را قطع کنید زیرا در برخی موارد باعث واکنش های جدی و مهلک می شود.
اگر نسبت به ژل رویال حساسیت داشته باشید، در صورت مصرف مشکلات پوستی را بدتر می کند.
اگر با وجود فشار خون پایین ،ژل رویال مصرف کنید، می تواند موجب افت زیاد فشار خون می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل